חלומות

הסבתא בחלום: "זו הפעם האחרונה שאני באה אלייך. אם הם ישמרו שבת – הגידול ייעלם"

הסבתא הגיעה ארבע פעמים בחלום לנכדתה וביקשה להעביר מסר לשכנתה: עליהם לשמור שבת כדי שהגידול של בתם ייעלם. סיפור מרטיט המעיד על חשיבות שמירת השבת


06/01/19 | כ"ט טבת התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

באחת מהרצאותיו של הרב ניסים יגן זצ"ל ביקשה אישה בשם מירי את הרשות לדבר, וציינה כי ברצונה לספר סיפור מדהים שחוותה בעצמה ובכוחו לחזק את הקהל. האישה החלה לומר את דבריה והרטיטה את לב השומעים.

 

"לפני שלושה חודשים סבתא שלי שנפטרה באה אליי בחלום", משחזרת מירי, "ואמרה לי: 'מירי, יש לך שכנה שיש לה ילדה בת שמונה עם גידול בראשה. תיגשי לשכנה הזו ותגידי לה שאם היא תקבל על עצמה שמירת שבת, הגידול של הבת שלה ייעלם תוך פחות משש שעות".

 

החלום חוזר על עצמו פעמים נוספות

 

מירי סברה כי אין זה חלום אמת וכי "חלומות שווא ידברו" ולא ייחסה חשיבות לחלום. אולם למוחרת החלום חזר על עצמו. "סבתא שלי באה שוב ואומרת לי: 'מירי, ביקשתי ממך ללכת לשכנה שלך ולהגיד לה שאם היא רוצה שהבת שלה תחלים, היא צריכה לשמור שבת'. סבתא הסבירה לי שהיות והיא פגעה בדבר שהוא הכי יקר לבורא עולם, הקב"ה גם פגע בדבר שהכי יקר לה - מידה כנגד מידה".

 

מירי הבינה שחלום שחוזר על עצמו פעמיים כנראה טומן בחובו מסר אמיתי, אך לא העזה לספר על החלום לאיש ולא הייתה מסוגלת לומר זאת לשכנתה. כאשר החלום הגיע בפעם השלישית, מירי הבינה כי אין לה ברירה ועליה לקיים את שליחות סבתה.

 

מירי ניסתה לברר פרטים נוספים בחלום. "שאלתי את סבתא שלי בחלום איפה השכנה הזאת גרה, והיא הסבירה לי בדיוק איך להגיע אליה. סיפרתי את החלום לבעלי, אבל עדיין הרגשתי שאין בי אומץ ללכת לאותה שכנה רק על סמך חלום שחלמתי. היה לי ממש לא נעים".

 

"את תהיי אשמה במוות הזה"

 

למרות שלושת החלומות, מירי עדיין לא אזרה את האומץ לגשת לשכנתה, וכך חלפו להם עוד כמה ימים. הסבתא הגיעה שוב בחלום, בפעם הרביעית, והצהירה שזו הפעם האחרונה, ואם היא לא תעביר את המסר לשכנתה – יהיה מאוחר מדי ובת השכנה תמות.

 

"בפעם הזו סבתא שלי הסבירה לי שזו הפעם האחרונה שהיא באה אליי, כי משמיים לא נותנים לה יותר רשות לזה. היא אמרה לי שגם בפעמים הקודמות שהגיעה אליי ניכו לה מהזכויות שלה, והזהירה אותי שאם לא אלך לשכנה ואבקש ממנה שתתחיל לשמור שבת – הבת שלה תמות, וזה יהיה על המצפון שלי. 'את תהיי אשמה במוות הזה', היא אמרה לי".

 

"כבר לא היה את מי לנסות להציל. ההורים נסעו להיפרד מהילדה"

 

בבוקר, מיד כשמירי התעוררה מהחלום, ניגשה לבית שכנתה ודפקה בהיסוס על דלת ביתה. השכנה פתחה את הדלת. "שלום, קוראים לי מירי. יש לכם אולי ילדה בת שמונה שחולה במחלה קשה?" שאלה מירי בחשש. השכנה השפילה את מבטה ואמרה: "כבר לא. היא נפטרה אתמול בלילה".

 

רגש עז של החמצה פילח את ליבה של מירי. "זה לא יכול להיות! סבתא שלי באה אליי בחלום היום בבוקר, וביקשה ממני להגיע אלייך ולבקש ממך שתתחילי לשמור שבת ואז היא תבריא", אמרה בדמעות.

 

השכנה סיפרה למירי כי בלילה הודיעו להם הרופאים שלילדה אין סיכוי לחיות, ולמרות שהרופא לא קבע את מותה באופן רשמי – כבר לא היה את מי לנסות להציל, והיא למעשה נחשבת כמתה. ההורים התבקשו לנסוע להיפרד מהילדה באותו הבוקר.

 

מירי התחננה בפני השכנה וביקשה ממנה להאמין שיש עוד סיכוי להציל את בתה אם תקבל על עצמה שמירת שבת, וביקשה להצטרף אליהם לנסיעה לבית החולים. כשהם עמדו ליד מיטת הילדה, האם קיבלה על עצמה שמירת שבת בקול רם.

 

"זה היה נס שאי אפשר להסביר אותו"

 

"היא עוד לא הספיקה לסיים את המשפט, וכבר הילדה המשותקת, שהייתה בלי הכרה, התחילה להזיז את האצבעות בידיים. זה היה נס שאי אפשר להסביר אותו". בשלב זה התרחש הנס המופלא והילדה החלה להזיז איברים נוספים בגופה. לאחר שלוש שעות בלבד שבה ההכרה לילדה והיא החלה לדבר.

 

"היא ביקשה מאימא שלה שתיקח אותה לטייל בחוץ, והרופאים היו בהלם", משחזרת מירי בדמעות. "הם סירבו בתוקף להיענות לבקשה, כי הרי מדובר בילדה במצב מסוכן, ילדה שלפני רגע עמדה למות. הם הכניסו אותה לצילום C.T דחוף, וכשהתוצאה הגיעה – כולם היו בהלם. הגידול נעלם כלא היה! זה היה נס שעד היום אף אחד לא יודע איך יכול להיות שזה קרה".

חוששים מחלום רע? מתקשים להרדם? נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חלומות
X
  • © כל הזכויות שמורות