חלומות

שני אנשים חלומו - מה ההבדל ביניהם?

הרב משה פינטו: כולנו חולמים, מה ההבדל בין החלומות שלנו? ממה הוא נובע?


22/09/21 | ט"ז תשרי התשפ"ב
חלומות

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

 

שני אנשים חלמו חלומות: יעקב אבינו ופרעה. מה ההבדל ביניהם? 

כשפרעה חולם נכתב: "וַיְהִי מִקֵּץ שְׁנָתַיִם יָמִים וּפַרְעֹה חֹלֵם" (בראשית, מא, א'). ואילו כשיעקב חולם נכתב: " וַיַּחֲלֹם" (בראשית, כח, י"ב). מה ההבדל בין החלומות שלהם?

 

על מה חולמים?

על מה חולם יעקב?

"וְהִנֵּה סֻלָּם מֻצָּב אַרְצָה, וְרֹאשׁוֹ, מַגִּיעַ הַשָּׁמָיְמָה; וְהִנֵּה מַלְאֲכֵי אֱלֹהִים, עֹלִים וְיֹרְדִים בּוֹ." (בראשית, כח, י"ב). יעקב רואה מלאכים, הוא רואה קדושה, את השמים, ה' נגלה אליו.

על מה חולם פרעה?

"וַיְהִי, מִקֵּץ שְׁנָתַיִם יָמִים; וּפַרְעֹה חֹלֵם, וְהִנֵּה עֹמֵד עַל-הַיְאֹר. וְהִנֵּה מִן-הַיְאֹר, עֹלֹת שֶׁבַע פָּרוֹת, יְפוֹת מַרְאֶה, וּבְרִיאֹת בָּשָׂר; וַתִּרְעֶינָה, בָּאָחוּ" (בראשית, מא, א'-ב'). פרעה חולם על פרות ומתעורר " וַיִּיקַץ, פַּרְעֹה וַיִּישָׁן, וַיַּחֲלֹם שֵׁנִית" (בראשית, מא, ד'-ה') ושוב נרדם: "וְהִנֵּה שֶׁבַע שִׁבֳּלִים, עֹלוֹת בְּקָנֶה אֶחָד--בְּרִיאוֹת וְטֹבוֹת" (בראשית, מא, ה'). פרעה חולם, חלום ראשון על פרות: סטייקים, על האש.. ואחר כך הוא חולם על שיבולים: חלות, עוגות.....

פרעה חולם על פרות וקונדיטוריה ויעקב אבינו חוולם על מלאכים ועל גילוי שמיימי. כל אחד בעולם שלו חולם על מה שהוא רוצה לחלום. כדכתיב: "אין מראין לו לאדם אלא מהרהורי לבו" ובמקרה הזה, אין אדם משיג השגות אלא לפי אישיותו. אך זה אינו ההבדל היחיד.

 

מה קורה אחרי החלום?

כשיעקב אבינו הולך לישון וחולם, כשהוא מתעורר: "וַיִּיקַץ יַעֲקֹב, מִשְּׁנָתוֹ, וַיֹּאמֶר, אָכֵן יֵשׁ יְהוָה בַּמָּקוֹם הַזֶּה; וְאָנֹכִי, לֹא יָדָעְתִּי.  יז וַיִּירָא, וַיֹּאמַר, מַה-נּוֹרָא, הַמָּקוֹם הַזֶּה:  אֵין זֶה, כִּי אִם-בֵּית אֱלֹהִים, וְזֶה, שַׁעַר הַשָּׁמָיִם.  יח וַיַּשְׁכֵּם יַעֲקֹב בַּבֹּקֶר, וַיִּקַּח אֶת-הָאֶבֶן אֲשֶׁר-שָׂם מְרַאֲשֹׁתָיו, וַיָּשֶׂם אֹתָהּ, מַצֵּבָה; וַיִּצֹק שֶׁמֶן, עַל-רֹאשָׁהּ.  יט וַיִּקְרָא אֶת-שֵׁם-הַמָּקוֹם הַהוּא, בֵּית-אֵל; וְאוּלָם לוּז שֵׁם-הָעִיר, לָרִאשֹׁנָה.  כ וַיִּדַּר יַעֲקֹב, נֶדֶר לֵאמֹר:  אִם-יִהְיֶה אֱלֹהִים עִמָּדִי" (בראשית, כח, ט"ז-כ'). כשיעקב אבינו מתעורר, מיד "וַיִּיקַץ".  "וַיַּשְׁכֵּם"- השכים מוקדם בבוקר להתפלל שחרית. כך נראה אדם צדיק, מתעוררים? מיד קופצים. מיד עומדים. תפילת שחרית, להתפלל בהנץ ולדבר עם הקדוש ברוך הוא.

פרעה: " וַיִּיקַץ, פַּרְעֹה. וַיִּישָׁן, וַיַּחֲלֹם שֵׁנִית" (בראשית, מא, ד'-ה'). מתעורר וחוזר לישון.

חוששים מחלום רע? מתקשים להרדם? נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חלומות
X
  • © כל הזכויות שמורות