חלומות

האם ניתן לסמוך על החלומות?

הרב אליהו רבי מקבל שאלות רבות בנושא חלומות ופשרן, דבריו הבאים מוקדשים לנושא. אל תפסידו אותם


23/10/21 | י"ז חשון התשפ"ב
הרב אליהו רבי

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

האם ניתן לסמוך על החלומות?

אנחנו לא מפסיקים לחלום חלומות. חלומות אימתניים, חלומות מפחידים, חלומות מלאים פחד וחלחלה. האם יש פשר לחלומות הללו? אנחנו חולמים שהגאולה קרובה ושהמשיח כבר נמצא כאן, האם ניתן לסמוך על החלומות הללו או לא? אלו הם חלק מן השאלות שהרב אליהו רבי מקבל כל הזמן.

 

אין חלום בלי דברים בטלים

רבותינו לימדו אותנו שאין חלום בלי דברים בטלים. ויתרה מכך, רוב ככל החלומות הם חלומות שמגיעים לאחר מחשבה של האדם במהלך היום. סביר להניח שבתקופה הקורונה עם האיום הבלתי נראה הזה, רבים חושבים ומהרהרים אחר מלחמת העולם השלישית המוזרה הזו, כך שלחלום בתקופה כזו על מלחמות זה טבעי, הגיוני ובסדר גמור. לחלום על משיח בתקופה זו זה גם מצוין, וגם בכל תקופה אחרת.

 

כל החלומות הולכים אחר הפה

יש עוד יסוד בדברי חז"ל הקדושים, כל החלומות הולכים אחר הפה. כלומר, ככל שתפתור את החלום לטובה, כך תזכה והחלום באמת, גם אם לא הייתה לו כוונה שכזו, יפתר לטובה ולברכה.

 

דרושה יצירתיות

למשל: מישהו מבני המשפחה חלם שהוא הולך לטבוע במים? תספר לו שהוא הולך לטבוע בים של התורה הקדושה. מישהו חלם על קדירה? תתקיים בו דברי הגמרא הקדושה שאומרת כי קדירה מעידה על שלום משום שבתוכה שיש מים ומחוץ לה יש אש, והקדירה היא זו שעושה שלום בין המים לבין האש. דרושה יצירתיות, אבל אז ניתן להפוך כל חלום לחלום טוב.

 

אל תתנו תאריכים

דבר אחר אסור בשום פנים ואופן לבצע בחלומות שכאלו. אסור להחליט שהמשיח מגיע בעוד 34 שעות או בעוד 3 ימים, ולאחר מכן להתאכזב ולאבד את הכל. כולנו מצפים. כולנו מאמינים. לא נותנים תאריכים. לא קופצים למים עמוקים מדי ולאחר מכן מתלוננים. מאמינים ,מקוים, מייחלים ובכל יום שיבוא. גם אם יתמהמה, ממתינים שוב ושוב, עד לאותו יום נכון בו בחר הקדוש ברוך הוא את בואו של משיח צדקנו, במהרה בימינו אמן. ברוכים תהו.

חוששים מחלום רע? מתקשים להרדם? נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חלומות
X
  • © כל הזכויות שמורות