חלומות

הנפטר התגלה לידידו בחלום וביקש: ’’בקש מהאדמו’’ר סליחה בשמי’’

החלום שהסיער את המגזר החרדי: "ידעתי שאין זה סתם דמיון. הרי כך בדיוק היה המעשה לפני כשמונה וחצי שנים. בבוקר ניגשתי למעונו של האדמו"ר מגור שליט"א וסיפרתי לו את כל מהלך החלום…"


19/01/21 | ו' שבט התשפ"א
חניה

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

 

"היה זה לפני כשנה, ביום שני, ט"ו בשבט התש"פ. בשורה מצערת התפרסמה ברחבי עולם התורה על פטירתו של הגאון הגדול רבי צבי כהן זצ"ל, רב בית הכנסת 'אהל אברהם' בבני ברק ומחבר ספרי הלכה ואגדה רבים, אשר זיכה את הרבים בשיעוריו ודרשותיו המרתקות, שנפטר לבית עולמו כשהוא בן 75 שנה.

אלא שאז, בתוך ימי השבעה, אירע דבר הגורם עד עתה לזעזוע גדול ונורא. בעיצומם של ימי השבעה התגלה הנפטר רבי צבי בחלום אל ר' חנוך גבריאלוב, ידידו הטוב מזה שנים רבות. ר' חנוך הינו חסיד גור העובד לפרנסתו כמנהל החנות המפורסמת 'כתרי אותיות' העוסקת בכל ענייני הסת"ם במשך שנים רבות, אשר עזר רבות לרבי צבי בחלק מהוצאת ספריו. רבי צבי התגלה אליו בחלום וביקש את עזרתו כשהוא משווע לעזרה.

"במה אני יכול לעזור לרב?", מתאר ר' חנוך את פנייתו אל רבי צבי בחלום. "או אז פנה אלי רבי צבי ואמר לי: 'יודע אתה כי בניין מגוריי ממוקם ברחוב רשב"ם בעיר בני ברק, והנני שכן של האדמו"ר מגור שליט"א. אני הייתי מתגורר בקומה האחרונה, כשהרבי שלך, האדמו"ר מגור היה גר בקומה הראשונה. במשך שנים רבות שימש המקלט של הבניין שלנו לאחסון הספרים הרבים שזכיתי להוציא לאור בעודי בעולם שלכם. כל הספרים שלי, הישנים והחדשים היו ממוקמים שם במשך שנים באישור השכנים, ומשם הייתי מעביר סחורה לחנויות ומכניס ספרים חדשים מהדפוס.

"'והנה, לפני שמונה שנים רצו מקורבי האדמו"ר מגור לדאוג לו לחניה צמודה מתחת לבניין, כיאות לת"ח גדול ומנהיג קהילה. כיוון שהמחסן היה ברשותי, היו צריכים לקבל את רשותי על מנת שאסכים שיבנו חניה מיוחדת לרבי, שהיתה צריכה לבוא על חשבוני ועל חשבון המחסן שהיה ברשותי. מקורבי האדמו"ר מגור פנו אליך וביקשו ממך לשכנע אותי שאסכים לכך. אך אני סירבתי להסכים לדבר, כיוון שהיתה לי 'חזקה' על המקום מזה שנים רבות, ומשום שהדבר יפגע במחסן שלי'".

ר' חנוך גבריאלוב שומע את דבריו של רבי צבי בחלום, ואז פונה אליו רבי צבי ומתחנן: "כעת נמצא אני בעולם האמת, ומבקש אני ממך שתבקש מהאדמו"ר מגור סליחה ומחילה על כך שלפני שמונה שנים לא אישרתי לו את החניה, למרות שע"פ הדין הצדק היה עימי. אנא לך ותאמר לו זאת בשמי".

ממשיך ר' חנוך ומספר: "התעוררתי בבהלה מהחלום, וידעתי כי אינו דמיון בעלמא. הרי כך היה המעשה בדיוק לפני כשמונה וחצי שנים, כשאני הייתי עד לכל פרט בו. ניגשתי בבוקר אל מעונו של האדמו"ר מגור וסיפרתי לו את כל מהלך החלום.

"הרבי מגור התפעל מהמסר ששלח לו רבי צבי ואמר שלוש פעמים: 'מחול לו, מחול לו, מחול לו', כשהוא מסביר שמעולם לא הקפיד עליו באמת. המשכתי לפנות לרבי ואמרתי לו: 'ומה אעשה אם יבוא אליי שוב רבי צבי בחלום?'. הרבי הרגיע אותי ואמר לי בחיוך: 'תהיה רגוע, אחר המחילה הוא כבר לא יגיע יותר'".

את המעשה סיפר ר' חנוך גבריאלוב למשפחתו של הנפטר בימי השבעה, והוסיף כי עד היום הוא לא פגש שוב את רבי צבי בחלומו.

והחי ייתן אל לבו: אם צדיק כרבי צבי זצ"ל בא בחלום במיוחד כדי לבקש סליחה, למרות שע"פ הדין הצדק עמו – כמה צריכים אנו לירא ולהתבייש מכל הפעמים שעשינו מריבות עם בני המשפחה או השכנים בגלל שטויות של הרחבת דירה, סגירת מרפסת, 'לא הזמינו אותי לחתונה' וכדומה, שרק בעולם הבא נבין כמה צער יש מכל הקפדה ואכזבה שגרמנו לאדם אחר על דבר קטן ופעוט; ואילו מנגד, אם מוותרים כאן בעולם הזה, זורמים, ולא מקפידים על כל דבר – בשמים נעשה נחת רוח עצומה, אשר מפירותיה יהנה האדם בעולם הבא.

(ע"פ גיליון 'טוב לחסות בה" משפטים תש"פ)

חוששים מחלום רע? מתקשים להרדם? נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חלומות
X
  • © כל הזכויות שמורות