חלומות

המת נגלה לחברו בחלום ובפיו בקשה

כולנו מבינים ויודעים שיש חיים לאחר המוות, למי פונים המתים מן העולם הבא כשיש להם מסרים לחיים?


21/10/21 | ט"ו חשון התשפ"ב
חלומות

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

המת נגלה לחברו בחלום ובפיו בקשה 

הרב מנחם שטיין, אחד מגדולי מזכי הרבים בדורנו, איבד את בנו, בכורו, אוריה. לאחר מסע של שש שנים של מחלה קשה. אוריה השאיר 4 יתומים בעולם הזה. יום אחד הגיע אוריה בחלום לחברו ואמר לו: "אני מבקש ממך, יש לי בן אחד שקצת מתקשה בלימודים, אנא ארגן לו מורה פרטי ובקש ממרת אימי להתפלל עליו למען ישוב למוטב בשכלו ובכישרונו הגדול והטוב".

 

מה נשאל המת בחלום ומה הייתה תשובתו?

החבר התקשר לרב שטיין וסיפר לו את כל הסיפור, והוסיף דבר מה: "בסוף החלום שאלתי את ידידי הנפטר, מדוע אתה מתקשר אלי? למה אתה מגיע אלי בחלום ומספר לי את הסיפור הזה? מדוע אתה לא מספר את הסיפור היפהפה הזה לרעייתך, האלמנה, שהיא קרובה הרבה יותר ממני לבן?" והוא מספר לו כי זה מה שאמר לו אוריה, ז"ל: "יקירי, עד היום הייתי מגיע בחלום לאישתי ומנווט את חינוך הילדים דרכה. אבל בחודש האחרון היא התחתנה, היא הקימה את ביתה מחדש. אני כבר לא מורשה להפריע לה, יש לה את בעלה החדש, אני חייב להגיע דרכך".

 

חיים אחרי המוות

לדעת ולהאמין ולהבין שיש חיים לאחר המוות כולנו מבינים ויודעים די והותר. זו לא הסיבה לסיפור הזה, אני מספר אותו בכדי שלכולנו יהיו שתי תובנות חדשות שאולי פיספסנו במהלך השנים:

התובנה הראשונה, ההורים שלנו, הסבים שלנו, משמים, יודעים בדיוק מה עובר עלינו והם מלווים אותנו. מותר לפנות אליהם ולבקש מהם לעמוד בתפילה לפני הקדוש ברוך הוא, כי אנחנו קרובים אליהם והם קרובים אליו. הם יכולים לסייע בעדנו גם לאחר מותם.

התובנה השניה, אם בעל לשעבר לא מפריע לאשתו כי כעת יש לה בעל אחר בהווה, אף אחד מאיתנו לא מפריע למישהו כאשר הוא יכול לדלג ולעשות קיצור דרך אחר. יש בעל, יש אישה, יש חם וחמות ויש ילדים. זהו מעגל סגור, לא פורצים אותו משום סיבה. לא פורצים אותו לשום צורך. תמיד נעזרים לדברים מסביב ומגיעים לאותה מטרה מבלי להפריע למי שעלול להפגע מאותה שיחה שיוצאת מאיתנו.

חוששים מחלום רע? מתקשים להרדם? נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חלומות
X
  • © כל הזכויות שמורות