חלומות

כשתלמידו המנוח של הרמב"ן הגיע בחלום

לגבי השאלות שביקשת שאברר על הנהגת הבורא - אין אלה כלל שאלות! למעלה רואים עולם ברור! אין שאלות, הכל מובן!


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>


אחד מתלמידיו של הרמב״ן גסס ונטה למות. נתן הרמב״ן בידו מכתב וקמע. במכתב נשאלו שאלות על הנהגת ה' בעולם. כעבור שעות מספר נפטר התלמיד.
 
בחלוף מספר חודשים מפטירתו, נגלה התלמיד אל רבו ואמר לו: "הגעתי לעולם האמת, בזכות הקמע שנתת לי נפתחו בפניי כל השערים, אך לגבי השאלות שביקשת שאברר על הנהגת הבורא - אין אלה כלל שאלות! למעלה רואים עולם ברור! אין שאלות, הכל מובן!" ('אמונה שלמה')
 
"וַהֲסִרֹתִי אֶת כַּפִּי וְרָאִיתָ אֶת אֲחֹרָי וּפָנַי לֹא יֵרָאוּ" (שמות לג', כג') - אמר הקב"ה למשה: "פני לא יראו - אתה אינך יכול לראות מדוע פעלתי כך, מדוע עשיתי אחרת, אולם בסוף תדע מדוע עשיתי כל זאת".
 
שאלות רבות מציפות את חיינו, שאלות מוצדקות, שאלות הגורמות לנו לעיתים לאבד מעט מהאמונה שיום יום אנו משקיעים בה.
 
הנהגתו של הבורא אינה מובנת לנו, מדוע האחד מצליח והשני נכשל? מדוע בדיוק בזמן שהתחזקתי, כשהתקרבתי אליך בורא עולם, באותו הזמן הפסדתי?
 
אנו כמו ילדים קטנים, לא מבינים את פעולותיו של אבינו, אולם כשמעט נתבגר, נבין מדוע אבא שלנו פעל כך - הכאיב לנו, גער בנו וצחק איתנו, אך מה שבטוח הוא, שהוא היה איתנו תמיד!
 
לעתיד לבוא, כשכל המסכים יעלו, כבר לא תהיינה לנו שאלות, הכול יהיה כל-כך ברור ומובן, כל השאלות יתממסו כלא היו. אז נראה במוחש שכל קושי, כל משבר, כל נפילה שעברנו בחיינו היו כל-כך לטובתנו.
 
היום אולי מעט קשה, אבל הקושי מסתיר בתוכו את הטוב והמתוק, הראייה שלנו קטנה מכדי לראות זאת, אך הנשמה מבינה ויודעת מה הוא טומן בתוכו.
 
נתחזק באמונה, נשאל שאלות, ויחד עם זאת נכניס לתודעה שלנו שהכול לטובה, הכול מושגח, הכול כדי שלעתיד לבוא נכנס דרך כל הפתחים המובילים אותנו אל שערי גן עדן...
 
יום טוב, חג שמח שבת שלום ובשורות טובות             
לגאולת והצלחת עם ישראל. אמן!
 
ניתן לרכוש את הספר הראשון של  "החיזוק היומי" בטל- 0525581133

חוששים מחלום רע? מתקשים להרדם? נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חלומות
X
  • © כל הזכויות שמורות