חינוך ילדים

למה גידול ילדים כרוך באכזבות?

הרב ישראל אברג'יל על האכזבות ההכרחיות בגידול ילדים ועל הנקודות המיוחדות והחלשות שיש לכל ילד וצריך להכיר


27/07/21 | י"ח אב התשפ"א
הרב ישראל אברג’יל

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:


גידול ילדים כרוך באכזבות

כמעט אין מצב לגדל ילדים ולא לנחול בלי סוף אכזבות. כי טבעו של עולם שלהורים יש ציפיות ולוקח הרבה זמן לתאם ציפיות. גם לא כל מה שאנחנו מצפים בלב, אנחנו אומרים להם. ולא כל מה שאנחנו מצפים בלב, הם מבינים את זה. גם הדברים שנשמעים לנו פשוטים, להם זה לא פשוט. 


עם כל ילד צריך לבנת מסלול

לפעמים אתה רואה משפחות שההורים השקיעו מאוד מאוד ב 2-3 הילדים הגדולים, אבל שגרת החיים, נולדו עוד ועוד, בן פורת יוסף, אז השגרה סוחפת. להורים, הואיל והם כבר השקיעו ב 2-3 הגדולים, כל מיני תובנות. הם בטוחים שהתובנות עוברות הלאה לכל הילדים... אבל זה לא "העתק הדבק". צריך עם כל ילד לבנות מסלול. וגם לדעת איפה הנקודה המיוחדת של כל אחד. יכול להיות שיש לו נקודה שהוא חלש. יש ילד שהוא מאוד חכם ומאוד נבון, ועם הרבה הרבה רצון טוב והרבה הכנעה, אבל יש לו קצת חולשה של קנאה... וזה לגיטימי, זה לא נורא. אם לא הייתה בו חולשה מסוימת, הייתי דואג מאוד, כי אני לא יודע מה פצצת האטום שמתחבאת...


הכל זה לכאן ולכאן

כל יום, יש לפניו לילה ואחריו לילה. כל אור, יש לפניו חושך ואחריו חושך. זו תובנת בסיס ויסוד שמלווה אותי. מאידך, כל לילה, כל חושך, יש לפניו יום ואחריו יום. זה לכאן ולכאן. ילד שרואים רק את המעלות שלו ולא רואים חיסרון, אז יש כאן איזה משהו. אתה רואה זוג, נפגשים זוג למטרת נישואין, אני מדבר על דרך התורה הקדושה, בקדושה וביראת חטא. גומרים את ההלל על הצד של הבחור, גומרים את ההלל על הצד של הבחורה. טוב, מתחילים פגישות. יש פגישה ראשונה, פגישה שנייה, פגישה שלישית. הכל כן, כן, כן. הכל כן? מה? הכל חלק? אם יבואו אלי, אני אגיד: "שחרר". למה? הוא מחביא איזו בעיה נפשית, הוא מסתיר איזה... יש שם איזו פצצת אטום שמתחבאת מתחת... מה? הכל כזה חלק? אין חלק!

 

הם לא צריכים לראות את זה

לא יכול להיות, לגדל, בפרט בדורות שלנו, ילדים, ולא לנחול בלי סוף אכזבות בדרך. אבל זה החלק של הייסורים שלנו, של צער גידול בנים, של כפרה של העוונות שלנו. זה בינינו לבין ה'. הם לא צריכים לראות את זה, הם לא צריכים להרגיש את זה. צריך להפריד בין הדברים. התפקיד שלנו כהורים, לחבק אותם, לייקר אותם, להעצים אותם.

 

מי לא רוצה נחת מהילדים?
ומי לא ירצה תפילה מיוחדת על כך?
 
לחצו כאן להשתדלות >>

אם אתם משתוקקים לנחת מהילדים ורוצים בהצלחתם - זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות. כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חינוך ילדים
X
  • © כל הזכויות שמורות