חינוך ילדים

על הדברים הללו אסור להבליג בחינוך הילדים

הרב אליהו רבי בעוד מסר קצר ומחזק על חינוך הילדים, והפעם: הגבולות שאסור לותר עליהם בחינוך


15/06/21 | ה' תמוז התשפ"א
הרב אליהו רבי

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

שלושה דברים בלבד

יש רק ארבעה, או ליתר דיוק שלושה וחצי דברים, שעליהם מכים את הנער מכה ביד. ילד קטן שעושה טעות שכזו, לא מבליגים ולא עוברים לסדר היום:

1. שקר שכולל בתוכו גם גניבה.
2. חוצפה.
3. אכזריות.


זה לא אמור להכאיב

מעבר לכך כל שאר הדברים עובדים אך ורק בדרכי נועם. מי שחרג ועבר חלילה וחס על אחד משלושת הדברים הללו, שם אנחנו מרימים יד, מכים אותו מכה קטנה על היד - מכה שלא אמורה להיות כואבת אלא אמורה להיות יותר מעליבה ומסבירה לילד שפה הוא כבר הגזים וחרג ועבר את הגבול.


שמאל דוחה וימין מקרבת

ועדין, למדים אותנו רבותינו הקדושים: יצר, תינוק ואישה, תהא שמאל דוחה וימין מקרבת. אל תחשוב שאם ביקשתי ממך להרים יד על הילד בכדי לסמן לו ולהדגיש לו מה קורה בצורה העדינה והרכה ביותר, אתה עושה את זה במלוא ההתלהבות, כפי שאתה יודע גם לחבק אותו. שמאל דוחה, באותה מידה ובאותה שעה, ימין מקרבת. ימין היא היד החזקה, היא צריכה להעניק את החיבוק הגדול, בתוך החיבוק הגדול והעצום הזה אמור להיות משהו קטן, משהו סמלי, שיסביר לילד שגם השמאל יודעת לדחות.

 

לנקות את הרגשות

גם אתה נמצא במצב שבו אתה מאבד את העשתונות מול החוצפה של הבן שלך, ובעיקר בגיל המתבגר. גם אתה חושב שהוא התנהג בצורה איומה ונוראה לאחותו הקטנה והתינוקת, שים את הרגשות שלך בצד. תבין שאתה מנסה להגיע לתוצאה טובה ולא לפרוק את התסכול של האבא המחנך שזכה ל-"כזה בן". אתה עושה הכל בכדי להצליח בחינוך של הילד הזה, מה אתה אמור עכשיו לעשות? לנקות את הרגשות. לשכוח מהכעסים, אפילו את העלבון הגדול שאבא כמוך קיבל כזה בן, אתה אמור להעלים מעל פני השטח. כעת אתה מחבק את הילד, מעניק לו מכה קטנה. יותר מעניק חום ואהבה מאשר תוכחה ומסביר לילד: חרגת מהקו האדום אבל עדין אבא אוהב אותך. ועם האהבה הזו, יחד נבנה עתיד מושלם ונזכה לצלוח את כל משברי החיים.


בהצלחה רבה לכולנו באחד ממבחני החיים הקשים ביותר.

 

מי לא רוצה נחת מהילדים?
ומי לא ירצה תפילה מיוחדת על כך?
 
לחצו כאן להשתדלות >>

אם אתם משתוקקים לנחת מהילדים ורוצים בהצלחתם - זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות. כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חינוך ילדים
X
  • © כל הזכויות שמורות