השגחה פרטית

''לא הייתה לי ברירה ונאלצתי לספר לאישתי את האמת...''

''שבוע לפני ר"ה היא שאלה אותי: 'נו, מה עם המשכורת?' ואז לא הייתה לי ברירה וסיפרתי לה את הסיפור האמיתי…'' כשיש רצון אמיתי, הקב"ה כבר דואג להכל


12/09/21 | ו' תשרי התשפ"ב
''לא הייתה לי ברירה ונאלצתי לספר לאישתי את האמת...''

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

 

סיפר הגר"י גלינסקי זצ"ל: היה זה לפני כמה שנים. בראש חודש אלול נסעתי להגיד שיחה במזכרת בתיה שעל יד רחובות. באמצע הנסיעה אמרו לי המלווים: "הרב גלינסקי, לאחרונה הצלחנו להקים מסגרת של שיעור תורני ביבנה. כל ערב, משעה חמש עד שעה שמונה. אולי כדאי שתקפוץ לשם לדרוש כמה דקות?" ולפני שנתתי הסכמתי הם כבר סובבו את ההגה לדרך ליבנה…

טוב, לא הייתה לי ברירה. נכנסתי לבית הכנסת ביבנה ואכן מצאתי שיעור גמרא רב משתתפים. ישבו שם כשלושים יהודים יגעי כפיים, היגעים לפרנסתם במשך היום, ואכן בלימודם יש קידוש השם. להביט במחזה, איך שעם כל הטרדות באים ללמוד גמרא, משניות, מוסר והלכה.

אמרתי דרשה קצרה. אחרי הדרשה ניגש אלי יהודי: ״כבוד הרב. יש לי משהו לדבר אתך בפרטיות. בא ניכנס רגע לעזרת נשים״. תבינו שאני כבר הייתי באיחור רב למזכרת בתיה ועמדתי כאילו על קוצים. אבל האיש החזיק בי חזק והתחיל לדבר:

״העבודה שלי ביהלומים, אני בא מהמפעל עייף בשעה ארבע. מכניס משהו לפה והולך להשתתף כאן בשיעור המתקיים בשעה חמש. ממש בימים האחרונים הגברת מתלוננת ואומרת לי: קשה לי להסתדר עם הילדים הקטנים במשך שעות אחר הצהריים המוקדמות, קשה לי להסתדר אך אין לי ברירה. והנה לאחר שכבר הנך בא מהעבודה אתה מזדרז ונעלם שוב, והולך לשיעור. רצוני שתעזור לי בבית!"

ומה השבת לה? שאלתי.

״אני רוצה ללמוד", אמרתי לה. "אבל כבוד הרב, עדיין יש בבית קצת ויכוחים בנושא. מה עלי לעשות ואיך להתנהג?" שאל.

הסתכלתי וחשבתי לעצמי: מה, באתי לכאן לעשות פשרות בשלום בית? אך האיש לא עזב, אולי הוא רצה עזרה ברוחניות. הרהרתי לרגע קצר ואמרתי לו: יקירי, כיוון שאני נחפז לדרכי, יש כאן עניין של טורח ציבור – אנשים ממתינים לי במזכרת בתיה, לכן אומר לך עצה ראשונית. עזרה ראשונה ואחר כך נראה מה לעשות עוד.

היום – אמרתי לו – כשתחזור מהשיעור תגיד לגברת שפתחו באשדוד סניף של המפעל ורוצים שתעבוד שעות נוספות מחמש עד שבע וחצי. אם היא תגיד ׳לא׳, אז באמת תישאר בבית לעזור לה, אל תלך לשיעור. אבל אם הגברת תגיד ׳כן׳ אז תלך לשיעור… ועצה זו אינה שקר כי כתוב בפסוק ׳יקרה היא מפנינים׳. התורה היא גם יהלומים… ובעזרת השם בקרוב אבוא שוב ליבנה לשמוע איך הסתדר העניין.

והנה בעשרת ימי תשובה מתקיים ברחובות ״בר בי רב חד יומא״ ובדרך לרחובות נזכרתי שהבטחתי לאותו יהודי לבקר ביבנה. ביקשתי מהנהג שיקדיש רבע שעה לביקור ביבנה. ביושבי באוטו חשבתי לעצמי: מי יודע אם בכלל אפגוש אותו… אבל כיוון שרציתי לקיים את הבטחתי נסענו.

נכנסתי, מיד ראיתי את היהודי יושב לומד. כשהוא רק הרים את עיניו מהגמרא וראה אותי, קם ממקומו, פסע במהירות והתנשק איתי. הוא היה נרגש. אחר כך פסענו לצד והוא סיפר: ״עשיתי כמו שהרב אמר. הגברת אמרה 'כן!' תלך לעבוד במפעל עד תשע בערב אפילו, שהרי החגים מגיעים וצריך נעליים, גרביים וחליפות חדשות״. כמובן עשיתי כמו הרב הציע, הלכתי ישר לבית המדרש…

"שבוע לפני ראש השנה הגברת שאלה אותי: 'נו, מה עם המשכורת?' לא הייתה לי ברירה וסיפרתי לה את הסיפור האמיתי: היה אצלנו רב אחד גלינסקי מבני ברק והוא אמר שהתורה היא כמו יהלומים, ואני ממשיך ללמוד ביהלומים…

"היא התרגשה מאוד והתחילה לבכות: 'אם הגמרא חשובה אצלך עד כדי כך, תמשיך ללמוד'… היא בכתה וגם הזילה דמעה, כביכול דמעות בדמעות נגעו. ועד היום אני לא מפסיד שיעור ב״ה!״… (אור דניאל).

מכאן, שכשיש רצון אמיתי הקב"ה כבר ידאג לשאר.

(ברינה יקצורו)

רוצים לחוות גם כאלה סיפורי ישועה? אולי זה מה שאתם צריכים >>>

 

 

השגחה פרטית

השגחה פרטית: תאונת האופנוע שנגרמה לכבוד שבת

השגחה פרטית

מפחיד! נחש ענק בחר להסתתר במקום הלא נכון וחיי האנשים ניצלו

השגחה פרטית

סיפור מיסטי של 20 דקות: התאומים שהתחתנו עם התאומות וילדו באותו היום

השגחה פרטית

מרגש ביותר: "באתי לכאן אחרי 20 שנה כדי להגיד לך תודה ולקבל ממך עוד ברכה"

השגחה פרטית

מדהים! בזכות הקבלה הטובה שקיבלו על עצמם הם ניצלו

השגחה פרטית

"אני היא אותה נערה שהצלת", ענתה לו הבחורה בקול חנוק מדמעות

השגחה פרטית

מפתיע: איך לגרום לגזירה להתבטל?

השגחה פרטית

"לאחר רגע של תדהמה התחלתי לצחוק ואמרתי: "אבא, בשביל קדיש צריך מניין ואני היהודי היחיד בעיירה""

השגחה פרטית

מדויק על הסנטימטר: המעלית צנחה שניה אחרי שהאיש הוציא את רגלו

השגחה פרטית

לא תשארו אדישים: המסמך שחיפשו שנים התגלה בדרך המסתורית הזאת...

השגחה פרטית

לא תאמינו: פרץ בבכי מטלטל באמצע הסופרמרקט

השגחה פרטית

פחד: "לפתע מעדתי וצנחתי לתוך המיכל העצום בעל להבי הסכין המשוננים..."

השגחה פרטית

מצמרר: ''הוא קיבל קנייה לחג - ואני קיבלתי ילדה במתנה''

השגחה פרטית

מדהים: התרומה הצילה את הבית משריפת ענק

השגחה פרטית

"אכניס את היד לכיס, מה שיש שם יהיה שלך"

עוד מאמרי תוכן בנושא השגחה פרטית
X
  • © כל הזכויות שמורות