השגחה פרטית

הרב בידרמן בסיפור מרטיט: ''פתאום הוא מוצא תינוק כבן שנתיים שרוע בקרקעית הבריכה...''

''האברכים עמדו לעומתם בושים ונכלמים – כי נקלעו לעין הסערה שלא באשמתם, כי מניין להם לדעת שבעלי הצימר לא עמדו בהסכם עם ארבעת המשפחות…''


10/10/21 | ד' חשון התשפ"ב
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

 

מספר הרב אלימלך בידרמן שליט''א באחת מדרשותיו:

מעשה נורא שמעתי ממגיד מישרים פה מפיק מרגליות ששמע מבעלי המעשה: ארבעה אחים וגיסים נועדו לצאת יחדיו לנופש בקיץ תשע"ח בעיירה הסמוכה לצפת, כל משפחה ב'צימר' נפרד באותה חצר (כידוע, מנהג רבים לערוך בימי הקיץ 'הכנה דרבה' לקראת ימי אלול ותשרי הקדושים והם 'מקבלים על עצמם' עול 'גלות' כמנהג קמאי לערוך גלות לתיקון נפשם – ומנהג צדיקים שלא היו לנים שני לילות באותה עיר… גם מרבים הם לטבול ב'ימים' ובנהרות, במים שאובין ושאינן שאובין כטהרה לקראת ימים קדושים כאלו…). וקבעו עם בעלי המקום שבכל ימי שהותם שם לא ישכירו את שאר החדרים לאנשים שאינם ממשפחתם – אף אם מחמת זה ישארו ריקנים.

ויהי ביום הראשון באו ארבע המשפחות, הניחו חפציהן בדירותיהן שבקומה העליונה, ולאחמ"כ ירדו הגברים לרחוץ עצמם בבריכת המים שבחצר התחתונה (באותה חצר הייתה בריכה גדולה עמוקה ורחבה ועוד בריכה קטנה לתינוקות, ומחיצת עץ קלה מפסקת ביניהן). לקראת ערב עלו הכל לחדריהם, כשה'פלאן' (תכנית) הוא לצאת לתפילת ערבית ולאחמ"כ לטייל בהרי צפת.

לפתע נשמעו קולות וברקים, מהומה וזעקות מתוככי החצר. ירד האברך (המספר הנ"ל) לחצר וראה שהגיעו חמישה אברכים יראים ושלמים 'לנפוש' בדירה אחת ויחידה שבקומת החצר, ועתה הם מתעתדים לרחוץ במימי הבריכה ובני משפחתו זועקים חמס על בעה"ב שימהר לשלח את האורחים הללו לביתם שב'בני ברק' שהרי כך קבענו – אין איש זר נופש כאן. האברכים עמדו לעומתם בושים ונכלמים – כי נקלעו לעין הסערה שלא באשמתם, כי מניין להם לדעת שבעלי הצימר לא עמדו בהסכם עם ארבעת המשפחות…

מה עשה האברך? ניגש ובירר אצל האורחים עד מתי הם נשארים ב'נופש' הלז, וענו עד למחר בשעה 10 בבוקר. מיד השקיט האברך את בני המשפחה, "כי בשל מה הסער הגדול הזה, הרי אנחנו כבר שהינו באותה בריכה ומעתה נצא לטייל בהרים, ואברכים הללו הרי עוזבים את המקום מחר בבוקר, ומה יקרה אם נעביר על מידותינו ונשתוק להם ולבעלי הבית…".

וכאן באנו לעיקר המעשה, בחזרתם מתפילת ערבית ראו מרחוק כי שוב יש 'טוהט זיך' (בלגן) בחצר גינת הביתן… ומה עתה?… בבואם לחצר הבינו הכל כי אחד האברכים מהאורחים דלמטה, בבואו להיכנס לרחוץ בבריכה שמע רעש (רשרושים) ממקום הבריכה הקטנה; ותמה האיש, הרי כל בני המשפחה למעלה בחדריהם, ומאין הרעש בא, אלו 'נשמות' רוחצות בנהר… נכנס ומצא תינוק כבן שנתיים שוכב שרוע בקרקעית הבריכה כשהמים מכסים אותו. האברך שמשמש כ'איש הצלה' קפץ במהירות למים, הוציא את התינוק וביצע בו 'החייאה' וממש הצילו ממות לחיים.

וכה נענה אל מי שאך לפני כשעה גער בבעה"ב ותבע שישלחו את האורחים לביתם שבבני ברק: "רציתם שנחזור לבני ברק? אם אנו היינו חוזרים לבני ברק גם אתם הייתם חוזרים… עתה, שהשארתם אותנו כאן גם אתם תוכלו להישאר כאן". ראה נא, כמה טובה וברכה, חיים וחסד מביא ה'גומל טובה' על עצמו יותר מעל מי שהיטיב עמו.

(מתוך 'באר הפרשה' לך לך תשע"ט)

רוצים לחוות גם כאלה סיפורי ישועה? אולי זה מה שאתם צריכים >>>

 

 

השגחה פרטית

השגחה פרטית: תאונת האופנוע שנגרמה לכבוד שבת

השגחה פרטית

מפחיד! נחש ענק בחר להסתתר במקום הלא נכון וחיי האנשים ניצלו

השגחה פרטית

סיפור מיסטי של 20 דקות: התאומים שהתחתנו עם התאומות וילדו באותו היום

השגחה פרטית

מרגש ביותר: "באתי לכאן אחרי 20 שנה כדי להגיד לך תודה ולקבל ממך עוד ברכה"

השגחה פרטית

מדהים! בזכות הקבלה הטובה שקיבלו על עצמם הם ניצלו

השגחה פרטית

"אני היא אותה נערה שהצלת", ענתה לו הבחורה בקול חנוק מדמעות

השגחה פרטית

מפתיע: איך לגרום לגזירה להתבטל?

השגחה פרטית

"לאחר רגע של תדהמה התחלתי לצחוק ואמרתי: "אבא, בשביל קדיש צריך מניין ואני היהודי היחיד בעיירה""

השגחה פרטית

מדויק על הסנטימטר: המעלית צנחה שניה אחרי שהאיש הוציא את רגלו

השגחה פרטית

לא תשארו אדישים: המסמך שחיפשו שנים התגלה בדרך המסתורית הזאת...

השגחה פרטית

לא תאמינו: פרץ בבכי מטלטל באמצע הסופרמרקט

השגחה פרטית

פחד: "לפתע מעדתי וצנחתי לתוך המיכל העצום בעל להבי הסכין המשוננים..."

השגחה פרטית

מצמרר: ''הוא קיבל קנייה לחג - ואני קיבלתי ילדה במתנה''

השגחה פרטית

מדהים: התרומה הצילה את הבית משריפת ענק

השגחה פרטית

"אכניס את היד לכיס, מה שיש שם יהיה שלך"

עוד מאמרי תוכן בנושא השגחה פרטית
X
  • © כל הזכויות שמורות