חינוך ילדים

מתי חייבים להוציא ילד מהבית?

הרב אליהו רבי עונה לשאלה שקשה שקיבל ומסביר את הצורך לשקול ולשוב ולשקול מחשבה כזו לפני שמחליטים לפעול בדרך הזו


23/09/21 | י"ז תשרי התשפ"ב
הרב אליהו רבי

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

שאלה קשה המדברת על מקרים קיצוניים מאוד: "מתי חובה להוציא ילד מהבית?"

 

האצבע על ההדק

האצבע על ההדק של להוציא ילד מהבית מאוד מאוד קשה. כלומר, לא נותנים לה חופש תנועה. ילד, ולא משנה באיזו רמה נמצא ולא משנה איך הוא מתנהג לאחרים, לא אמור לצאת מהבית. זהו הקן שלו ומתוך הקן נחזיר אותו למוטב.

 

רק מקרה אחד

ישנו רק מקרה אחד בו אנחנו בעל כורחנו אמורים להוציא את הילד מהבית ולדאוג לו למסגרת חמה ותומכת. מדובר במקרה בו הילד מזיק לאחיו הקטנים או הגדולים. מזיק להם רוחנית או גשמית, מכה אותם, מתעלל בהם ואנחנו כהורים עומדים ויודעים שכל התערבות מצידנו תתפרש על ידו כשנאה אישית כלפיו ורק תעמיק את הקרע ותגרום לו להתדרדר הרבה יותר. 

 

מה עושים?

בכזה מצב, מחבקים את הילד ובאותו חיבוק מעבירים אותו למקום אחר. מבקרים אותו, קונים לו, מעניקים לו. עושים כל מה שניתן בכדי להעניק לו את אותו חום ואהבה מחוץ לגבולות הבית. אבל על האהבה שלנו לעולם לא ניתן להטיל את השנאה או את הכאב של האחים הקטנים. כי אם יש אחים שסובלים פה, אין שום היתר להשאיר אותו ולגרום להם לסבל הזה. בדיוק כפי שאנחנו ההורים של הגדול, כך אנחנו ההורים של הקטנים. ואם הוא זה שגורם להם צער, הוא יאלץ לצאת מהבית ואנחנו נמצא את המסגרת המתאימה והנכונה שתעניק לו גם מצידה וגם מצידנו את מירב החום והאהבה.

 

שני מצבים

זה אומר שני דברים:

זה אומר קודם כל לכל אותם הורים שזכו ולא נמצאים בכאלו שאלות קשות, ללמוד ולהעריך את הילדים ה"רעים" שלהם. הילד שלך עוד לא ברמה כזו שאתה אמור להוציא אותו מהבית. אתה לא נמצא בשאלות הללו. תודה להשם על הילדה הזה, תפרגן, תשבח, גם אותו וגם את האלוקים שהביא לך בן כזה.

להורים שלא עלינו, יש להם כבר ילדים קשים. אם לא הגענו למצב הזה זה אומר שבבית עדין ניתן לישר את הילד. עדין ניתןו להעניק לו חום ואהבה ועדין ניתן לישר אותו יחד עם כל היתר, שיעניקו לנו באהבה ואחווה, שלום ורעות את הנחת היהודית האמתית.

 

בהצלחה רבה לכולנו וברוכים תהיו.

 

מי לא רוצה נחת מהילדים?
ומי לא ירצה תפילה מיוחדת על כך?
 
לחצו כאן להשתדלות >>

אם אתם משתוקקים לנחת מהילדים ורוצים בהצלחתם - זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות. כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חינוך ילדים
X
  • © כל הזכויות שמורות