הרב חיים קנייבסקי

''הרב הקפיד לקבל תמיד בלב פתוח ובמאור עיניים כל אדם'' - אישי ציבור סופדים למרן שר התורה זצ''ל

ראש הממשלה, נשיא המדינה ואישי ציבור רבים מיהרו לפרסם הודעות אבל עקב הסתלקותו של מרן שר התורה והזכירו את היותו גדול בתורה ובהנהגה – יחד עם היותו אדם צנוע ועניו, אשר חסרונו יורגש בחלקי היהודי כולו


19/03/22 | ט"ז אדר ב' התשפ"ב
הרב חיים קנייבסקי

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

 

ח"כ ישראל אייכלר: "ציון במר תבכה וירושלים תתן קולה. בפניא דמעלי שבתא בסעודת שושן פורים קיבלנו יחד עם כל בית ישראל, את הבשורה הכואבת כי שבת משוש לבנו, בסילוקו של גאון וצדיק מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל. רבי חיים זצ"ל האיר את העולם בתורתו. שקדנותו ובקיאותו היתה למגדלור לצעירי צאן קדשים, זקנים עם נערים. אוהבי תורה למדו התמדה מהי מרבי חיים".

"אין אומר ואין דברים בלי נשמע קולם. בכל הארץ יצא קוום. במילים ספורות, לוחשות, ניווט את ההנהגה הציבורית בימים סוערים וקשים. זכיתי להיכנס אליו פעמים רבות בענייני הפרט והכלל, ודמיתי לראות מולי הרב הדומה למלאך, שהוא ניצב ארצה וראשו מגיע השמימה. "ווי חסרא ארעה דישראל גברא רבה". אוי מי יתן לנו תמורתו".

 

יו"ר ש"ס אריה דרעי ספד לרב: "נהפך לאבל מחולנו – אוי נא לנו. בלב מוכה הלם ויגון התבשרנו על עלייתו בסערה השמיימה של גדול הדור שר התורה מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל, אשר החזיק את העולם בתורתו ובתפילותיו. זכיתי לקרבתו, לעצותיו וברכותיו המופלאות. בא השמש בצהריים. וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'".

 

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו: "אני דואב עמוקות עם כל בית ישראל על פטירתו של ענק התורה ומנהיג הרבים, הרב חיים קניבסקי זצ״ל. עם ישראל איבד תלמיד חכם עצום שהיה חוליה מרכזית בשרשרת מסירת התורה מדור לדור. ביתו של הרב קניבסקי בבני ברק שימש מוקד של עלייה לרגל לבני עמנו מכל שדרות הציבור. הם שתו בצמא את מוצא פיו, ביקשו את ברכתו ואת עצותיו, ושאבו תעצומות נפש מסמכותו התורנית המיוחדת במינה.

"תמונתו של הרב הישיש ששוקד בלא הרף על תלמודו עוררה השראה בלב סובביו. הוא ניצל כל רגע פנוי ללימוד, והדבר התבטא בבקיאותו העצומה בתורה שבכתב ובתורה שבעל-פה. הרב קניבסקי הסתלק מאיתנו בעיצומו של חג הפורים, זמן קצר לפני כניסת שבת ׳צו׳. בפרשת השבוע אנו קוראים: ״אֵשׁ תָּמִיד תּוּקַד עַל הַמִּזְבֵּחַ לֹא תִכְבֶּה״. אש התמיד של אהבת ישראל ותורת ישראל שבערה ברב קניבסקי זצ״ל לא תכבה לעולמי עד. תנחומיי העמוקים מסורים למשפחתו היקרה. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

 

נשיא המדינה: "יחד עם המוני בית ישראל, אני כואב את הבשורה המרה עם עלייתו של גדול הדור ושר התורה, הגאון הרב חיים קניבסקי לגנזי מרומים. אהבת התורה, צניעותו, ענוותנותו והנהגתו הרוחנית יחסרו לעולם הישיבות ולעם ישראל כולו. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. תנחומיי הכנים למשפחתו תלמידיו ומוקיריו".

ראש הממשלה נפתלי בנט: "ברוך דיין האמת. ביחד עם כל עם ישראל, קיבלתי בצער עמוק את הבשורה על מותו של גדול הדור, מרן הרב חיים קנייבסקי זצ"ל. חרף גדולתו בתורה ובציבור, הרב הקפיד לקבל תמיד בלב פתוח ובמאור עיניים כל אדם. הוא היה מנהיג ציבור אמיתי, אשר מביתו הצנוע בבני ברק הנהיג רבבות מעם ישראל – בחוכמה, ביישוב הדעת, בבקיאות נדירה. אני משתתף בצער המשפחה באבלה הכבד. יהי זכרו ברוך ונשמתו צרורה בצרור החיים".

 

ראש העיר ירושלים משה ליאון: "שר וגדול נפל בישראל, מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי זצ"ל. עצב גדול ושברון לב נורא. זכינו לחיות בדורו של ענק הרוח וללכת לאורו. באופן אישי זכיתי להארת פניו, לברכותיו ולעצותיו בצמתים החשובים בחיי. נתנחם במורשתו התורנית והרוחנית וננצור את דמותו הגדולה לעד".

 

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳: "תּוֹרָה תּוֹרָה חִגְרִי שַׂק וְהִתְפַּלְּשִׁי בֲַּעפָרִים אֵבֶל יָחִיד עֲשִׂי לָךְ מִסְפַּד תַּמְרוּרִים. ‏אבל וכואב עם כל עם ישראל על הסתלקותו של ארון האלוקים, גדול וגאון בתורה ובמידות, מנהיג הציבור הליטאי, הרב חיים קנייבסקי זצ"ל. ‏ברוך דיין האמת".

 

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר : "ברוך דיין האמת, קיבלתי כעת את הבשורה המרה על פטירתו של גדול הדור הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל, איש קדוש שהקדיש את כל חייו למען לימוד התורה ותפילה למען עם ישראל. הרב היה סמל ומופת של אהבת התורה והארץ, תוך חיי צניעות וענווה. הרב יחסר לכל עם ישראל. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

 

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

הרב חיים קנייבסקי

קראו את התפילה והסגולה המיוחדות ליום הילולת הרב קנייבסקי זצ"ל

הרב חיים קנייבסקי

מרגש: איזו מתנה הביא רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל לרב קוק?

הרב חיים קנייבסקי

האלמנה ביקשה לכפר על שגרמה בעקיפין למות בעלה, מה ענה לה ר' חיים קנייבסקי זצוק"ל?

הרב חיים קנייבסקי

הלם: מרן רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל הורה להוסיף לבחור את השם... 'אחשורוש'

הרב חיים קנייבסקי

העדות המצמררת: "מרן שוחח ב'לימוד' עם עצמו כאילו היה מישהו לידו"

הרב חיים קנייבסקי

"זכות עצומה נפלה בחלקכם לאבטח את מיטתו של מרן זצוק"ל"

הרב חיים קנייבסקי

לא תאמינו: תיעוד של הרב קוק שליט"א כשעה לפני פטירתו של מרן רבי חיים זצוק"ל

הרב חיים קנייבסקי

סיון רהב מאיר: "רבי חיים לא נולד גאון, הוא השקיע ועמל והתאמץ"

הרב חיים קנייבסקי

הנגן של אייל גולן: "ראיתי בעיני מופת שעשה רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל"

הרב חיים קנייבסקי

צמרמורת: "אני מקנאה בהם"- הפוסט שטילטל את הרשת

הרב חיים קנייבסקי

חשיפה: הסגולה של ר' חיים קנייבסקי זצוק"ל לכל צרה

הרב חיים קנייבסקי

מפחיד: האם התנבא שר התורה זצ''ל על שעת לכתו מן העולם?

הרב חיים קנייבסקי

מפתיע: מה צריך לעשות כדי להיות ראויים לראות פני משיח?

הרב חיים קנייבסקי

מדוע הגיע החגב לרבי חיים קנייבסקי? מרטיט

הרב חיים קנייבסקי

מצמרר: "בבני ברק לא ייפול אפילו טיל סקאד אחד!"

עוד מאמרי תוכן בנושא הרב חיים קנייבסקי
X
  • © כל הזכויות שמורות