שבת

הנפטר לבנו בחלום: המעשה שלך עורר רעש גדול בשמיים

יהודי מתעקש להדר בשמירה על קדושת השבת, וזכה לשפע גדול...


22/03/22 | י"ט אדר ב' התשפ"ב
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>



את המעשה הבא שיתף יהודי בשם ר' אהרון המתגורר בעיר אלעד.


ר' אהרון זכה לשוב בתשובה לפני כ-25 שנה. באותה תקופה אביו הלך לעולמו, והוא קיבל ממנו בירושה מגרש המיועד לבנייה בעיר רעננה. ר' אהרון החליט לדרוש על המגרש שלו סכום של מליון וחצי דולר. המתווכים ששמעו את הסכום המופרז שהוא דורש נרתעו. 


"לא נמצא אדם שיסכים לשלם לך סכום מופקע שכזה", הזהירו אותו שוב ושוב, אך ר' אהרון המשיך להתעקש ולא היה מוכן לשמוע לדברי המתווכים.


עברו מספר חודשים, קונים פוטנציאליים רבים הגיעו, רבים מהם אף הציעו לר' אהרון סכום שאינו נמוך בהרבה מהסכום אותו הוא דורש, אך ר' אהרון התעקש, וקונה אין.


מכיון שבאותה תקופה החל תהליך החזרה בתשובה של ר' אהרון, יום אחד הוא קיבל החלטה- הוא פנה למתווך שלו וביקש ממנו: "אם יגיע קונה בשבת- אל תפנה אותו אליי..."


יום חמישי אחד מצלצל הטלפון בביתו של ר' אהרון, על הקו היה המתווך. הוא סיפר לר' אהרון שיש אדם אחד רציני מאוד שמעוניין לרכוש את הנכס. הם סיכמו ביניהם לקבוע פגישה מסודרת בה יגיע אותו אדם ויראה את המגרש.


הגיע יום השבת, ר' אהרון צועד בחזרה מבית הכנסת, מתפילת שחרית של שבת קודש, והנה מייד בהגיעו לביתו מספרת לו אישתו כי המתווך היה בביתם עד לפני מספר דקות, ביחד עם הקונה שהיה בן של אחד מראשי ממשלות ישראל.


רבי אהרון כעס מאוד על כך שהמתווך הפר את הבטחתו שלא יגיעו קונים בשבת, אולם מצד שני חש שאם יפסיד את הקונה הזה, ספק גדול אם יצליח למכור את הנכס בסכום אותו הוא מבקש...


אולם מייד גמלה בליבו ההחלטה: לכבוד שבת אין מחיר! ומאחר שאותו קונה הגיע אליו בעיצומה של שבת קודש, הוא החליט שלא למכור לו את הנכס.


במוצאי השבת חייג אליו המתווך נרגש והודיע לו חגיגית כי אותו אדם מעוניין לרכוש את השטח. רבי אהרון סירב ואמר לו: "ביקשתי ממך שלא להביא לכאן קונים ביום השבת, כעת כיון שהיה כאן חילול שבת אני מסרב למכור לו את השטח.


המתווך היה המום ומופתע, הוא ניסה לשכנע אותו שהוא עומד לעשות את עיסקת חייו, וחבל שיפסיד את הקונה. "ובכלל", אמרה לו רעייתו, "הוא לא רצה לשלם לך בשבת אלא רק הגיע לראות את הנכס..."


אולם מאומה לא הצליח לשכנע את ר' אהרון לזוז מעמדתו. "אני מוחה על עלבונה של השבת הקדושה", כך אמר, ולא היה מוכן לחזור בו בשום אופן.


באותו לילה ר' אהרון עולה על יצועו, ולפתע הוא חולם חלום, ובחלומו אביו ז"ל מגיע אליו ואומר לו: "בני, שמע לעצתי, ואל תסכים למכור את הנכס בפחות משני מיליון..."


ר' אהרון התעורר משנתו המום, הוא ניסה שלא לייחס חשיבות לחלום וחזר לשקוע בשינה. אולם גם הפעם חזר אותו חלום ונשנה. ר' אהרון התעורר וספקות רבים מילאו את ליבו: זמן כה רב חלף עד שהצליח להשיג קונה, לדרוש כעת שני מליון נראה לו מופרך...


למחרת בלילה נדהם ר' אהרון כששוב חלם על אביו... הוא אמר לו בחלום: "דע לך, המעשה שעשית עורר רעש גדול בשמיים, יגיע אליך קונה, אל תמכור את השטח בפחות משני מיליון".


חלפו מספר ימים, המתווך שוב מתקשר ומודיע לו כי יש יהודי עשיר מקנדה שמתעניין על השטח שלו, והוא רוצה לקבוןע פגישה.


"לפני שאתה מקדם את הפגישה", ענה לו ר' אהרון, "אני מודיע לך בזאת שהחלטתי להעלות את מחירו של המגרש לשני מיליון שקלים".


המתווך מעבר לקו השתנק מתדהמה. "בקושי הצלחת למצוא קונה במליון וחצי! מה קרה לך פתאום?"


אולם ר' אהרון מילא פיו מים ולא היה מוכן להתפשר. "מי שמוכן לשלם את המחיר הזה- יקנה ממני".


למחרת הגיע הקונה בליווי המתווך, ראה את השטח והחליט לרכוש אותו על אף מחירו הגבוה...
כבר ידוע הדבר כי "השבת היא מקור הברכה!" 

 

"מי שרוצה שפע בחיים- הכל טמון בשבת"- הרב רביד נגר:

אי אפשר לדבר על שבת בלי שלום בבית, נכון? אם גם אתם מתמודדים - נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא שבת
X
  • © כל הזכויות שמורות