שבת

זכויות לקראת יום הדין: אל תפספסו את שתי השבתות האחרונות של השנה

הרב יחזקאל לוינשטיין זצ"ל: "בשתי השבתות האחרונות ראוי להתחזק ביותר בשמירת שבת קודש על כל פרטיה ודקדוקי הלכותיה...ועל ידי זה יוכל להיגאל ולזכות בדין בימים הנוראים"


14/09/22 | י"ח אלול התשפ"ב
זכויות לקראת יום הדין: אל תפספסו את שתי השבתות האחרונות של השנה

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בשתי השבתות הקרובות נקרא את פרשות כי תבוא וניצבים. שבתות אלו מסמלות את שתי השבתות האחרונות בשנה, לפני תחילתה של שנת תשפ"דד, וכוחן גדול.

שמירה על שתי שבתות אלו במיוחד, בדקדוק ולפי התורה והמצוות, מזכה בזכויות רבות לקראת יום הדין המתקרב, הלא הוא ראש השנה.

דרשות רבות נאמרו על ידי הרב אליהו לופיאן זצ"ל, שהיה מגדולי בעלי המוסר, לגבי כוח השבוע האחרון שבשנה לתיקון כל השנה החולפת כולה. כל יום בשבוע יכול להוות תיקון לכל החטאים שנעשו באותה השנה באותו היום. החטאים יתקונו ויכופרו אם באותו היום, האדם ילך בדרך התורה והמצוות.

מתוך כך, מובן עד כמה כוחה של השבת האחרונה של השנה גדול הוא עד מאד. בכוחה לתקן את כל "בעיות" השבתות הקודמות.  

על כן, מומלץ לכל אחד להתחזק ביותר בשמירת הלכות ופרטי השבת בזמן הקרוב.

"בשתי השבתות האחרונות ראוי להתחזק ביותר בשמירת שבת קודש על כל פרטיה ודקדוקי הלכותיה, ואף להחמיר בהן בחומרות שאינו נוהג בהם בכל שבתות השנה", כתב הרב יחזקאל לוינשטיין זצ"ל, מגדולי בעלי המוסר בדורות האחרונים, "וכן לקבל על עצמו להתנהג בכל שבתות השנה בצורה נעלה, ועל ידי זה יוכל להיגאל ולזכות בדין בימים הנוראים", כותב הרב לוינשטיין.

הוא ממשיך ואומר כי "באופן זה, אם שמירת שתי שבתות של כל כלל ישראל יכולה להביא גאולה לכל ישראל, אזי גם שמירה מעולה של שתי שבתות אצל היחיד מסוגלת להצילו ולגאול אותו שיזכה לשנה טובה ומתוקה".

גם הוא מדגיש את חשיבות הדקדוק והשמירה המוגברת בשתי השבתות האחרונות של השנה על מנת להוסיף זוכויות ככל הניתן לקראת ראש השנה.

לפי הזוהר הקדוש: "כל שישה ימים מתברכים מיום השביעי". בנוסף לכך: "כל הברכות שלמעלה ולמטה תלויות ביום השביעי, משום שמיום ההוא מתברכים כל שישה ימים העליונים".

השפע שמגיע לאדם במהלך השבוע נקבע לפי יום השבת שלו. לכן, זהירות ביום קדוש זה ועונג שבת, יוריד לנו בעזרת ה' שפע של זכויות וטוב לחיינו אנו.

אי אפשר לדבר על שבת בלי שלום בבית, נכון? אם גם אתם מתמודדים - נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא שבת
X
  • © כל הזכויות שמורות