חנוכה

בימים ההם, בזמן הזה - קבלו כמה רעיונות שיאירו לכם את החג

חג חנוכה חל בתקופה החשוכה ביותר בשנה, כאשר גנרל חורף משרה אווירה של דכדוך ועצבות. דווקא בתקופה זו עשה עמנו השם ניסים נפלאים, שהאירו את חיינו אז וממשיכים להאיר את חיינו גם כיום. חג חנוכה מלא במשמעות ותוכן רוחני, שכדאי לשתף בו את המשפחה. לפניכם כמה רעיונות שיאירו לכם את החג


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

1. חנוכייה לכל ילד – ילדים נהנים להדליק את החנוכייה שהביאו מהגן ומבית הספר. תנו להם להדליק את החנוכייה שלהם בעצמם, ואפשרו להם להרגיש שהם נוטלים חלק במצווה הגדולה הזו ומוסיפים לאור של הבית.
2. זמן איכות – לאחר הדלקת הנרות שבו ליד החנוכייה ונצלו את הזמן לשיר שירי חנוכה. כבו את הניידים ותיהנו מזמן איכות עם הילדים. רגע זה הוא אחד מאותם הרגעים המתוקים שהילדים יזכרו לעד.
3. על הניסים – ספרו על ניסים שאירעו לכם במשפחה או לכם באופן פרטי. אפשר גם לספר על הניסים שאירעו לעם ישראל במשך הדורות. בקשו מהילדים לשתף אתכם בניסים שאירעו להם באופן אישי.
4. שעת משחק – הסביבון, מקורו בימי היוונים, כאשר לימוד תורה היה עבירה על החוק. כדי שהיוונים לא יתפסו את הילדים בזמן לימוד התורה, היו מוציאים הילדים את הסביבונים ומעמידים פנים שהם משחקים. אפשר לשחק בסביבונים או ברביעיות של חנוכה בשיתוף כל בני המשפחה.
5. דמי חנוכה – הידעתם שדמי החנוכה קשורים לכך שהיוונים רצו לטמא את השמנים? הרי הם יכלו לשפוך את השמנים, מדוע הם בחרו דווקא לטמא אותם? התשובה לכך היא מפני שהם רצו להחדיר רוח זרה לחינוך היהודי, לא להרוג אותם כי אם לטמא אותם. נתינת דמי חנוכה מזכירה לנו את חובתנו להשתמש בכספנו לא רק לצורך עצמנו, אלא למטרות צדקה ועזרה. כדי להדגיש זאת, מלמדים את הילדים להפריש מכספם לצדקה.
6. זמן להודות – בחנוכה אנו מודים להשם על ניסיו המופלאים שעשה עמנו. הקדישו ערב אחד מערבי החג, ובו כל אחד מבני המשפחה יודה לשני על מעשה טוב שעשה עמו במשך השנה.
 

הרב משה ארמוני בשיעור מרתק על חנוכה, סגולות ועוד

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא חנוכה
X
  • © כל הזכויות שמורות