חנוכה

סביבון ההיסטוריה – מהו הסוד של העם היהודי הטמון בסביבון?

אימפריות עלו וירדו, חגו סביבנו סחור-סחור, כל כך מהר עד שהסיבוב היטשטש לכדי אין, חושף את הנקודה המרכזית הקטנה – העם היהודי. בגלות האחרונה, הקשה מכולן, הסביבון מפיח בנו תקווה חדשה


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

גשם ניתך ארצה. בחלון ניצבת דוממת החנוכייה, מפיצה את אורה הבוהק לכול. הילדים משחקים בסביבון בעליזות ומתבוננים בו מרותקים. הם שבויים בקסמו של הסיבוב שמצליח לטשטש את ארבעת פאותיו של הסביבון לכדי אין. סביבון תמים לכאורה, אך נושא בחובו את סודו של העם היהודי, ובעצם את ההיסטוריה כולה.
סיפורנו אינו מתחיל בימי המכבים, אלא 1,437 שנים קודם לכן, בחלום יעקב. יעקב אבינו חולם חלום, והנה בחלומו סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמיימה ומלאכים עולים ויורדים בו. המלאכים האלה גילמו את ארבע המלכויות שעתידות למשול על העם היהודי: בבל, פרס, יוון ורומי. יעקב מתבונן במלאכים ומבחין שהם עולים ויורדים. יעקב מבין שזהו חלום נבואי, החושף בפניו את עליית המלכויות שימשלו על בניו, ואת מפלתן.
לפתע יעקב מבחין שהמלאך האחרון, המסמל את גלות רומי, מטפס במעלה הסולם, אך אינו יורד. יעקב חושש שגלות זו אינה תסתיים לעולם, אך הקב"ה מבטיח לו: "אם תגביה כנשר ואם בין כוכבים שים קינך – משם אורידך". אנו עדיין נמצאים בגלות המרה של רומי, וכאן מגיע הסביבון ומפיח בנו תקווה חדשה.
כל העולם סובב סביב נקודה מרכזית אחת – העם היהודי. מה יכול לעמוד מנגד לנקודה מרכזית כזו קטנטנה, שאינה תופסת מקום כלל? כיוון – צפון, דרום, מזרח ומערב. ארבע היא האנטיתזה של האחד; ארבע היא מספר הממלכות העומדות מנגד לעם היהודי; ארבע ממלכות רוצות לנצח את מי שהוא אחד ושמו אחד ואת עמו, שהם ההשתקפות שלו בעולם הזה.
התבוננו רגע בסביבון, מה אתם רואים? ארבע פאות חגות סביב נקודה מרכזית אחת קטנה. התמקדו כעת בסיבוב המהיר ותבחינו שארבע הפאות מיטשטשות לכדי אין. וכעת, בטשטוש סיבובן – הן נראות כעיגול, הלוא הוא השתקפותה של הנקודה הקטנה העומדת במרכזו של הסביבון.
ובמבט יותר עמוק: ארבע פאות הסביבון הן ארבע המלכויות, הנקודה המרכזית הקטנה היא עם ישראל, והיד שמסובבת אותן ומגיעה מלמעלה היא הקב"ה. כל אומה סבורה שהיא מגיעה לכאן לזמן לא קצוב, אך זמנה נקצב לפי זמן קבוע מראש שקובעת היד שמסובבת את סביבון ההיסטוריה. אט-אט הסיבוב נחלש עד שהאימפריה השחצנית מתנדנדת על צידה ולבסוף היא מתרסקת. והפלא ופלא, האותיות המצוינות על ארבע פאות הסביבון הן: נ', ג', ה', ש' – בגימטרייה משיח! הסיבוב של גלות רומי אומנם הוא הסיבוב הארוך מכולם – אך גם הוא עתיד להיפסק, ולאחריו תגיע הגאולה השלמה בעזרת השם.
הסביבון, משחק ילדים תמים לכאורה, אך טומן בחובו את סודו של העם היהודי, את סוד ההיסטוריה כולה, ומפיח בנו תקווה חדשה לגאולה שלמה במהרה.
 

צפו בגילוי סוד הסביבון מפי הרב עופר ארז

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא חנוכה
X
  • © כל הזכויות שמורות