בריאות

זהירות - מקל ניקוי האוזניים שבביתך מסוכן מכפי שנדמה לך

אזרח בריטי בן 31 כמעט איבד את חייו בגלל שימוש במקל ניקוי אוזניים פשוט


19/04/19 | י"ד ניסן התשע"ט
מנקה אוזניים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

אל בית חולים בבריטניה הובהל לאחרונה בחור בן 31 אשר סבל מפרכוסים. הרופאים התקשו למצוא את מקור הבעיה, אך בשל בעיות זיכרון ועלה חשש כי הוא סובל מדלקת קרום המוח. החולה הורדם על מנת לבצע סקירת מוח והממצאים הדהימו את הרופאים.

בסקירה שנערכה לחולה נמצאה חתיכת צמר גפן קטנה שנתקעה באוזנו וגרמה לזיהום חמור שיצר דלקת קשה ומוגלה. הרופאים הוציאו את חתיכת הצמר גםן מאוזנו, ורשמו לו טיפול אנטיביוטי אינטנסיבי שירפא את הדלקת. 

כשנשאל הבחור מתי השתמש במקל אוזניים לאחרונה השיב כיי אינו זוכר, אך ציין כי הוא סובל למעלה מחמש שנים מבעיות שמיעה. הרופאים ציינו כי ייתכן וחתיכת הצמר גפן שהייתה באוזנו והזיהום שנגרם כתוצאה מכך, היו הסיבה לפגיעה בשמיעה.

החולה שהה בבית החולים חודשיים, בהם טופל באנטיביוטיקה, אשר לצד ריפוי הדלקת גם הובילה לשיפור משמעותי בבעיות השמיעה מהן סבל בחמש השנים שקדמו לאישפוזו. 

מומחה אף אוזן גרון מבית החולים פונה לציבור הרחב בהמלצה שלא להכניס לחלל האוזן מקלוני אוזניים או כל חפץ אחר על מנת לנקות את השעווה המצטברת בו. לדבריו, שעוות האוזניים נוטה לצאת מעצמה ואם אינה מצטברת באופן חריג אין צורך להסירה. למי שמעוניינים לנקות את האוזניים בכל זאת הוא ממליץ לטפטף מספר טיפות שמן (זית או שקדים), ולנקות מתנוך האוזן את השעווה שתצא כתוצאה מכך בימים שלאחר מכן

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות