בריאות

דיאטה אחרי החגים: מה ואיך לעשות באופן נכון כדי לחזור לשיגרה

החגים כבר מאחורינו והחזרה לשיגרה מגיעה. מרגישים שאתם חייבים לרדת במשקל לאחר התקופה הזו? כך תעשו את זה באופן נכון


18/10/22 | כ"ג תשרי התשפ"ג
דיאטה אחרי החגים: מה ואיך לעשות באופן נכון כדי לחזור לשיגרה

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

1. אחרי החודש העמוס בארוחות הזה, אנחנו מרגישים "מפוצצים" ולכן חושבים שאם . לא נאכל או נאכל פחות באופן דרסטי, נרד במשקל. אנחנו חושבים שכך "נפצה" על עודף האכילה. אך דבר זה אינו נכון. הגוף שלנו הוא חכם ויודע לפנות שאריות שאינן נחוצות לו באופן טבעי.

מה שכן, כדי לסייע לו בתהליך חשוב זה יש לכלול בתפריט הרבה סיבים תזונתיים ולדאוג שהתפריט מאוזן בפחממות, חלבונים וירקות.

מעבר לכך, ברוקולי, שום ומיץ גזר מסייעים לניקוי רעלנים. 

2. במהלך החודש הזה, הרבה מאיתנו לא הצליחו או לא יכלו להמשיך ולהקפיד על שגרת הכושר אליה הם רגילים במהלך השנה. לכן, חשוב מאד לא לחזור לשגרת ספורט בעצימות גבוהה כדי "לפצות" על החוד שהאחרון. צריך לתת לגוף זמן להתרגל מחדש.

יש להיכנס שוב לשגרת אימונים בצורה הדרגתית ולא לשכוח לצרוך תזונה שתחזיר לכם את החוסרים שהגוף מאבד בעת עשיית הכושר.

3. אנשים חושבים שאם הם יורידו לחלוטין את הפחממות ויסירו אותן מהתפריט שלהם הם ירזו. זה אולי יקרה (לא בטוח), אבל התזונה שלהם תהיה לא מאוזנת כלל ותגרום לגופם תחושה של מתח ועצבנות. ניתן להוריד פחממות באופן הדרגתי ומבוקר.

אז מה עושים? פשוט חוזרים לשגרת האכילה הרגילה שלכם ביומיום. לאחר החגים, חוזרים לפעילות רגילה, ולכן העודפים שנצברו במהלך החגים ירדו בהדרגתיות מאליהם, כל עוד תקפידו על תזונה מאוזנת ו"רגילה".

4. חשוב מאד לשים לב לא לגרום לעצמכם לחץ היות ואתם כל כך רוצים לרדת במשקל. לחץ לא יקדם אתכם בתהליך. תנו לעצמכם את הזמן ותהיו סבלניים כלפי הגוף שלכם. אמרו לכצמכם משפטים שיעודדו אתכם ולא יכניסו ללחץ. משפט שמכניס ללחץ יכול להיות: "אני חייב לשמור על הדיאטה בכל תנאי!", לעומת זאת משפט כמו: "אשתדל להכניס יותר ירקות לתפריט שלי במשך היום" - הוא משפט מעודד שיסייע לכם לרדת במשקל.

 

 

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות