בריאות

הרב יגאל כהן: מה יוציא אותך מדיכאון

אדם הנמצא בדיכאון צריך להוסיף לעצמו חכמה, להתוודע לרעיונותיהם של חכמינו שהיו גאונים והבינו את נפש האדם יותר מכל פסיכולוג ופסיכיאטר בעידן הנוכחי


25/02/20 | ל' שבט התש"פ
בריאות הנפש

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

אדם בדיכאון? אין שום סרט בעולם שיוציא אותו מזה.

אין שום כדור בעולם שיוציא אדם מדיכאון. רק אם אדם יוסיף לעצמו חוכמה, תבונה - איך לקחת את החיים בקלות, יתוודע לרעיונותיהם של חכמינו שהיו גאונים והבינו בנפש האדם יותר מכל פסיכולוג ופסיכיאטר בעידן הנוכחי, הוא יצליח לעשות זאת.

מיהו עשיר אמיתי?

"איזהו עשיר, השמח בחלקו" (מסכת אבות, דף ד', עמוד א'). 

מיליוני אנשים מחפשים איך להרגיש את האושר, והמשפט הזה נכתב במסכת אבות לפני 2,000 שנה. העשיר האמתי הוא זה השמח במה שיש לו. האם אני יודע באמת מה משמעות המילים "שמח בחלקו"?

אדם צריך להיות שמח עם כל הפגמים שלו. עליו להיות שמח באמת כשהוא מגיע הביתה, לא משנה אם נשברה בלטה בבית, התפוצץ צינור מים...עליו לשמוח באמת במה שיש לו.

איך אפשר לצאת מדיכאונות?

יש דרך אחת בה אפשר להשתנות, לנצח את הרע, ללמוד את תורת ישראל, את חוכמת ישראל. בספרי החוכמה היהודית מקובץ ידע של גאונים וחכמים מ- 3,300 שנה. זו החכומה האדירה של גדולי אומה, של ענקי הרוח של עם ישראל. הם יושבים ומעבירים לכל אדם את החוכמה שקיבלו ממשה רבינו במעמד הר סיני, מהאל עצמו.

כשאני מתחבר עכשיו, אני פותח ספר של אחד מהגאונים של הדור הקודם, של הוגי הדעות המדהימים ביותר בעולם, אני מתחבר עד משה רבינו ועד לקדוש ברוך הוא במעמד הר סיני ולחוכמה האינסופית.

הרב קנייבסקי

אחד האנשים העשירים ביותר בעולם והשמחים ביותר בעולם הוא הרב חיים קנייבסקי. אם יש לכם אפשרות, סעו לפחות פעם אחת בחיים לראות את הרב. ואם תהיה לכם אפשרות, בקשו לבקר בביתו. הרב אלמן, אם תוכלו לראות היכן הוא ישן, את המטבח שלו, את מרצפות הבית, את השולחן עליו הוא לומד. והסתכלו בפניו של הרב - באור הקורן ממנו.

העולם כולו מחכה למוצא פיו של הרב קנייבסקי, כל אדם בעולם שיש לו צרה מוכן לשם הון עתק כדי להגיע ולקבל את ברכת הרב. מה הסוד של הרב קנייבסקי? 90 שנה של לימוד תורה. הרב קנייבסקי מחובר כבר 90 שנה לאור האינסוף של התורה הקדושה.

הקדוש ברוך הוא מתחבר אלינו דרך דבר אחד, לימוד התורה. אי אפשר להיות צדיק ללא לימוד התורה.

 

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות