בריאות

נשברות לכם הציפורניים? אתם חייבים לקרוא את זה!

מהן בעצם הציפורניים שלנו, ממה הן עשויות ולמה הן נוטות להישבר אצל אנשים מסויימים? כך תפתרו את הבעיה


03/05/23 | י"ב אייר התשפ"ג
נשברות לכם הציפורניים? אתם חייבים לקרוא את זה!

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

 

הציפורניים הן עור המכסה את האצבעות ומסייעות בהגנה על האצבעות ובהשגת מיקום נכון של האצבעות במהלך פעילויות שונות. כמו כן, הן מכילות חומרים חשובים כגון קרטין - חומר מבני המהווה את הבסיס המבני של הציפורניים.

ציפורניים נשברות היא בעיה נפוצה בקרב אנשים, ולפעמים יכולה לגרום לכאב וצרכים רפואיים. למרבה הצער, הציפורניים שלנו יכולות להשתבש ולשבור די בקלות. אבל מדוע זה קורה ומה חסר לגוף כדי למנוע את זה? כאן נביא תשובות לשאלות אלו.

ציפורניים הן חלק מהגוף הקשור למערכת העצבים החיצונית והן מסייעות להגן על קצוות האצבעות ומעורבות בפעילות היום יום כמו לכתוב, להחזיק ולקחת חפצים קטנים. ציפורניים מורכבות משכבות של חומר קרטינה, וכאשר הן נחשפות ללחות, חום, וכאב, הן יכולות לפגוע ולשבור.

אז מה חסר לגוף כדי למנוע שבירת ציפורניים? התשובה היא שצריך לשמור על הציפורניים רטובות ומונעות מלהתייבש. אם הציפורניים יבשות מדי, הן עלולות להשתבש ולשבור. לכן, חשוב להשתמש בתרכובות לחות ולשמור על עור הידיים רטוב ונקי כדי למנוע התייבשות יתר על המידה של הציפורניים.

 

בנוסף, חשוב לשמור על תזונה בריאה ומאוזנת כדי למנוע התייבשות ופגיעה בציפורניים. מספר ויטמינים ומינרלים חשובים לבריאות הציפורניים, כמו ויטמין E, ביוטין, זרחן וברזל. מומלץ גם להימנע מהשתמשות יתר על המידה בכימיקלים ובתרכובות חזקות כמו חומצה סליצילית או אצילצילית, שיכולות לפגוע בציפורניים.

 

במסגרת התזונה, חשוב לזכור שהציפורניים נצמדות לאצבעות ומקבלות קצת מזון ולחות מהמצביעים והכף של הידיים. לכן, חשוב לשמור על תזונה בריאה ומאוזנת כדי למנוע התייבשות ופגיעה בציפורניים. ויטמין E וביוטין הם שני נוגדי חמצון חשובים המשמשים לשימור הציפורניים ומסייעים להם להתאושש מפגיעות. ויטמין E משמש כמגן מפני נזקי החמצון הנגרמים במהלך פעילויות מסוימות, כמו התנגדות לחום ולקור, וגם מסייע לשמירה על הציפורניים ברכות ולא יבשות. ביוטין הוא ויטמין B המשמש כחומר בנייה לציפורניים ומסייע להם להתאושש מפגיעות.

זרחן וברזל הם עוד שני מינרלים חשובים שמשפיעים על בריאות הציפורניים.

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות