בריאות

אתה מבקש מבורא עולם להיות שמח?

הרב יגאל כהן מסביר לנו איך יכול אדם להיות שמח ומה צריך לבקש מהקדוש ברוך הוא


30/01/21 | י"ז שבט התשפ"א
הרב יגאל כהן

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:



מתנות שהן רק שלנו

יש לנו מתנות שאף אחד בעולם לא יכול לקחת מאיתנו. אף אחד לא יכול לקחת את הבריאות שלך, ישתבח שמו לעד, שבורא עולם נותן לך. אתה בריא? אתה א צריך שום כדור? אתה לא צריך שום דבר.


יש לך זמן להסתכל החוצה?

מישהו פה עובד ומקבל 10-15 אלף שקלים בחודש, הולך לישון בלילה, נרדם כמו תינוק. אין לו טיפת דאגה בלב, הוא מלך. הבוס שלו מרוויח 150 אלף שקלים בחודש, אבל הוא לא ישן בלילה. מחר הוא יקום בשעה 6 בבוקר, בלי זמן לקפה. יש לו בית עם נוף לים, אין לו 5 דקות זמן לראות את הים. אתה רואה כלום, אתה רואה פחי אשפה, אבל יש לך זמן לראות אותם. אני לא צוחק, אני גר בבני ברק, אני פותח את החלון? קודם כל שכנים, אני עושה אפצ'י? 15 דירות: "לבריאות, כבוד הרב". משהו הזוי, ישתבח שמו לעד.

באמת, אני פותח את החלון? דודי שמח, דודי חשמל, פחי אשפה - הכל ירוק אצלנו, ישתבח שמו לעד. אבל אני מודה לבורא עולם שיש לי 5 דקות משלי בבוקר, 10-15 דקות שלי עם כוס קפה, וכל העולם לא מעניין אותי. אני עכשיו יושב ושמח בחלקי עכשיו. זהו. או כשאני יושב עם אשתי בלילה, כמה דקות שיש לנו, עם איזו גלידה או משהו כזה, לשבת איתה ולאכול. וזו יכולה להיות הגלידה הכי פשוטה בעולם, קרח ב-70 אגורות, זה לא משנה, זו הממלכה שלי.


שמחה זו החלטה

לכל אחד מכם אלוקים נתן את הממלכה שלו. לכל אחד יש את הממלכה שלו. אל תבקשו מבורא עולם להיות שמחים, כי זו עבודה שלכם. אני פעם הייתי מתפלל לקדוש ברוך הוא: "תעזור לי להיות שמח". ואז הקדוש ברוך הוא אומר לך נתתי לך הכול, להיות שמח - זו עבודה שלך. את מבקשת מהקדוש ברוך הוא זוגיות טובה, אושר בחיים... אומר לך הקדוש ברוך הוא, אני יכול לתת לך בעל, אני יכול לתת לך ילדים, אני יכול לתת לך בריאות. מה תעשי עם זה? זו עבודה שלך.


אנשים שאני מעריך

להחליט אם אתה עשיר או אני, רק אתה מחליט. היית פעם בתל כביר בהרצאה, היה שם עולה חדש מבוכרה. אני כל כך אוהב את התמימים, הייתה לו עברתי רצוצה, בחור רווק בן 45, והוא בא אלי ואומר לי: "הרב, אפשר סלפי עם המכונית שלי?" זה משהו חדש, שלא הכרתי. אמרתי לו: "על העייני ועל הראסי, יאללה בכבוד, תביא את האוטו - נצטלם". חשבתי, הוא מביא לפחות בנטלי חדשה, אם הוא רוצה סלפי ליד האוטו שלו, זה חייב להיות משהו רציני. הוא מגיע עם האוטו, סובארו, סובארו מרובעת, סובארו אברכים שנת 86, עם שני צבעים. הגג בצבע חום והאוטו בצבע לבן. הוא עומד ליד האוטו, האוטו מצוחצח, ושם עלי יד עם עיניים בורקות מהתרגשות, ומבקש סלפי ליד האוטו. נישקתי אותו, את האדם הזה, אמרתי: "עליך התקיים הכתוב, עשיר השמח בחלקו". סובארו 86, רוצה סלפי ליד סובארו 86, שני צבעים... תתקדם אחי... אבל בעיניו, זה היה האוטו הכי יפה בעולם.

אני מעריץ אישה שמסתכלת על בעלה ואומרת: "זה הבעל הכי טוב בעולם". אתם יודעים למה אנ מעריץ? כי היא אישה חכמה. היא יודעת להוציא את הלימונדה מהלימון.

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות