בריאות

אחת הסיבות העיקריות לכך שאדם בדיכאון

הרב יגאל כהן מברר מדוע אדם בדיכאון, ומה עליו לעשות על מנת לצאת מכך. צפו בסרטון וקראו את דברי הרב בכתבה הבאה


06/10/20 | י"ח תשרי התשפ"א
בריאות הנפש

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

הסיבה העיקרית לדיכאון

הטוב שאנחנו רוצים לתת לאחרים? בסופו של דבר זה טוב שייכנס לנו פנימה ללב. אני אשאל אתכם שאלה, אם אני רואה אותך בתור בן אדם, אחת הסיבות העקריות ואני מבקש מכם שתבדקו את זה בעצמכם, לזה שבן אדם בדיכאון ואולי הסיבה העיקרית, זה שהוא כל הזמן מאוכזב מעצמו.
 

מה בורא עולם חושב עליך

מה אתה חושב שהקדוש ברוך הוא חושב עליך? מה אתה חושב שבורא עולם חושב עליך? אני זוכר את עצמי בתור בחור, בתור ילד, שהרגשתי שהקדוש ברוך הוא כל הזמן כועס עלי, ולכן לא הייתי אדם שמח. עכשיו ראיתי תמונה מהבית, כשהייתי בחור צעיר, וואוו, נבהלתי מעצמי. הייתי רזה כזה, כל הזמן גבות של מזדה, כאלה מחוברות, מסתכל ככה על בני אדם. כל הזמן הייתי אש. ואם היית שואל אותי: "יגאל, מה אתה חושב שבורא עולם חושב עליך?", "וואלכ, עצבני עלי רצח. אל תשאל. אתה יודע כמה טעויות עשיתי בחיים?"


אפשר לחיות ככה?

איך אפשר לחיות ככה? אני שואל אתכם, איך אפשר לחיות אם אתה כל הזמן כועס על עצמך? איך אני יכול לעבוד את ה'?

אני מתבייש בזה. היום אני יודע, אני לא מושלם אבל ה' אוהב אותי, ה' מבין אותי. מבין גם את הקשיים שאהבתי, את המשברים שאני חווה, את הטעויות שעשיתי. ה' לא מחפש אותי.

אתם יודעים למה אחים יקרים? למה הייתי חושב שבורא עולם חושב עלי ככה? כי ככה אני הייתי חושב על אחרים. הייתי פרפקציוניסט. השם ירחם, את חטאי אני מזכיר היום. הייתי נכנס לבית מדרש, אחים יקרים, ורואה בחור מדבר, מקשקש: "מכבי תל אביב - מכבי חיפה", וואו. הייתי מצייר לו גחלי רתמים. וואי וואי וואי, מה שיעשו לך, קציצות יעשו ממך. וואלה, הייתי תקיף, השם ירחם. הייתי, לא מחפש את הטוב בבן אדם, לצערי הרב. הייתי רואה בבן אדם, מה הוא לא בסדר. 
 

כַּמַּיִם הַפָּנִים לַפָּנִים כֵּן לֵב הָאָדָם לָאָדָם.

עכשיו, למה זה גורם? תראו איזה הפסד גדול יש פה. אם אני מחפש רע, אם אני כל הזמן מחפש רק רע רע רע, בסופו של כשאני חושב על בורא עולם, אני חושב שהוא גם אינטרס מולי. וכשאני חושב על עצמי, אני חושב שאני גם רע. אבל מאידך גיסא, אדם שחושב טוב, באמת טוב, אתם לא מאמינים איזה כיף זה לראות טוב בבני אדם. זה לא יאומן כי יספור, זה נשמע לפעמים לאנשים מדע בדיוני, אני אומר לכם, ו"כַּמַּיִם הַפָּנִים לַפָּנִים כֵּן לֵב הָאָדָם לָאָדָם" (משלי, כז, יט). שתדעו לכם, אם אני אסתכל עליך, אתה תדע בדיוק מה, אני אוהב אותך או שונא אותך חס ושלום. אם אתה אוהב, אוהבים אותך. אתה שונא? שונאים אותך. אתה עקרוט? יהיו עקרוטים אתך.

 

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות