בריאות

טוב ללב ולעור הפנים: מהן סגולותיו הבריאותיות של הרימון?

בראש השנה אנו נוהגים לאכול רימון ולומר: "שירבו זכויותינו כרימון", אך רבים לא יודעים מהן סגולותיו הבריאותיות. טוב ללב, מסייע למערכת העיכול ומצעיר את העור הן רק חלק מרשימה ארוכה


11/09/22 | ט"ו אלול התשפ"ב
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

הרימון הוא אחד משבעת המינים והוא מסמל בתרבויות שונות שפע, פריון, יופי וחוכמה. בראש השנה אנו אוכלים רימון ומברכים בסעודת החג "שירבו זכויותינו כרימון". הוא אחד הפירות היפים ביותר, אך לא כולם מודעים ליתרונותיו הבולטים של הרימון. דווקא מרבית סגולותיו נמצאות בקליפה ולכן עדיף לסחוט את הרימון ולשתות אותו כמיץ במקום לאכול את הגרגירים. זאת משום שבמהלך הסחיטה משתחררים אותם רכיבים בריאים מהקליפה בריכוז גבוה יותר.

מגן מפני גורמי סרטן סביבתיים

נוגדי החמצון המצויים ברימון מסייעים לגוף להתגונן בפני גורמי סרטן סביבתיים, כימיקלים שונים ווירוסים. כמו כן, הם מעכבים את חמצון הכולסטרול הרע, מאפשרים לכולסטרול הטוב לפעול בצורה אפקטיבית יותר ותורמים להורדת לחץ הדם אצל הסובלים מלחץ דם גבוה.

משפיע לטובה על הלב

הרימון משפיע לטובה על כלי הדם והלב. שתייה יומית של מיץ רימונים משפרת משמעותית את מצבם של אנשים שסובלים מטרשת עורקים ומחזקת את פעולת הלב.

מסייע למערכת העיכול

קליפת הרימון מסייעת בקטילת תולעים, אמבות וטפילים אחרים במערכת העיכול, ואף נמצאה יעילה לטיפול בטחורים (לשימוש בחליטה).

משפר אנמיה

במיץ רימון ריכוז גבוה במיוחד של ברזל שנספג בקלות והוא נחשב למחזק דם ומשפר מצב של אנמיה. משום כך, לנשים בהריון ולאחר לידה מומלץ לשתות מיץ רימונים.

עשיר בסיבים תזונתיים

הרימון עשיר בסיבים, ויטמינים ומינרלים אשר הכרחיים לתפקוד התקין של הגוף. כוס אחת של רימון מכילה 30% מתצרוכת הוויטמין C המומלצת ליום (למבוגר) ו-16% מתצרוכת החומצה הפולית המומלצת.

מפחית פעילות דלקתית

מחקרים הראו שצריכת מיץ רימון מדי יום יכולה להפחית את הפעילות הדלקתית במערכת העיכול.

עוזר לחולי סוכרת

חוקרים נוספים מצאו כי חולי סוכרת שצרכו 250 מיליליטר של מיץ רימונים ליום במשך 12 שבועות הצליחו להוריד את מדדי ה- CRP שלהם ב-32% בממוצע. עם זאת, תכולת הסוכר ברימון גבוהה ולכן מומלץ לאכול אותו במידה.

משפר את מראה העור

שמן זרעי רימונים מגביר את גמישות העור ומיטיב עם מצבו. צריכת שמן זה מעניקה מראה עור צעיר ורענן.

שומר על הפה והחניכיים

לרימון סגולות המסייעות לשמירה על בריאות הפה והחניכיים. הודות לפעילות של נוגדי החימצון ברימון, שימוש יומי קבוע במי שטיפת פה המכילים רימונים, מוריד משמעותית את מספר המזהמים בפה וברמת הפרוטאין שגורם להיווצרות מחלות חניכיים.

מפחית כאבי גרון

גרגור של מיצוי רימונים יכול לעזור לכאבי גרון משום שברימון ויטמין C וחומצת שומן בעלת יכולת אנטי חיידקית חזקה.

מטפל בזיהומים

ברפואה העממית ממליצים על רימונים לטיפול בזיהומים, כאבי גרון, ודלקות פרקים.

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות