בריאות

אם אני לא צדיק, אני יכול לסמוך על ה’?

הרב יגאל כהן עונה לשאלה שנשאלת על ידי רבים, החוששים שהעבירות שלהם לא יאפשרו להם ולסמוך על ה' שידאג לכל מחסורם


14/01/21 | א' שבט התשפ"א
הרב יגאל כהן

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

ואם אני לא צדיק?

בא בן אדם ואומר לי: "הרב, אני לא צדיק. איך אני אזרוק על הקדוש ברוך הוא את כל מה שאני צריך? יש לי מלא עבירות. אני לא בסדר. יש דברים שעשיתי בחיים שלי, שאני לא בסדר. איך אני יכול להשליך על הקדוש ברוך הוא את כל מה שאני צריך?"

 

אפילו רשע?

התשובה היא פשוטה, אחים יקרים: "רַבִּים מַכְאוֹבִים לָרָשָׁע וְהַבּוֹטֵחַ בַּיהוָה חֶסֶד יְסוֹבְבֶנּוּ." (תהילים לב, י). רבים מכאובים לרשע, אומר ילקוט שמעוני: אפילו בן אדם רשע, אם הוא בוטח בה', חסד יסובב אותו כל החיים. אם הוא משליך את זה על הקדוש ברוך הוא, אומר: ריבונו של עולם, אני בטוח שאתה תיתן לי את זה. למה אני בטוח שתיתן לי את זה? לא בגלל שמגיע לי. כי אתה רחמן, כי אתה טוב, כי אתה אוהב לתת לאחרים, לבנים שלך שסומכים עליך.


לסמוך על הקדוש ברוך הוא

אם אני עכשיו סומך על הקדוש ברוך הוא ברמה כזו, שאני סומך על בורא עולם שיתן לי את מה שאני רוצה, את האישה שלך, את הגבר שאת רוצה. אם את סומכת על בורא עולם במאת האחוזים שיתן לך את מה שאת צריכה, הקדוש ברוך הוא חייב לתת לך, "והוא יכלכלך". "רבים מכאובים לרשע", אפילו בן אדם רשע, אם הוא בוטח בה' - "חסד יסובבנו". כלומר, זה לא קשור למעשים שלכם, לא קשור אם אתה צדיק, אם אתה חס ושלום רשע, יש לך מצוות ומעשים טובים, אין לך מצוות ומעשים טובים. כל בן אדם בעולם באשר הוא, אם הוא בוטח בה' - "חסד יסובבנו".

 

הקדוש ברוך הוא, ישתבח שמו לעד, הוא זורק אותך למקום אחר, לעולם של רחמים. 

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות