בריאות

הרב יגאל כהן: מאיפה מגיעים הפחדים?

הרב יגאל כהן שליט"א מספר על הפחדים האחרונים שלו, על טיבם ועל הדרך הכי טובה לבטל אותם


16/06/21 | ו' תמוז התשפ"א
הרב יגאל כהן שלי"א

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:


מאיפה מגיעים הפחדים?

הפחד הוא דבר שקופץ עליך כל הזמן. למשל, למה הדבר דומה? יצר הרע עומד פה, לידי, וזורק לי כל הזמן מחשבות לתוך הראש... "אולי יקרה ככה?".


לבד במקווה

אני אתן לכם דוגמא, דוגמא טיפשית, סליחה על הביטוי, דוגמא שקרתה לי השבוע ביום שישי. הלכתי ליהודי, חבר שלי. יש לו בית פרטי עם מקווה למטה. לי קצת קשה ללכת למקווה ציבורי, מחמת כל מיני דברים. יש לו מקווה פרטי, הוא מתקשר אלי, אומר לי: "תבוא אלי. בוא תטבול במקווה אצלי". הגעתי אליו, חדר סגור, נעלתי את החדר ועמדתי להכנס אל המקווה. אני עומד ליד המקווה ונכנסת לי מחשבה בלב, לא ברצוני: "אם יקרה לי משהו פה? אף אחד בעולם לא ידע כלום. אף אחד בעולם לא יבוא להציל אותי, הדלת סגורה. אני לבד". מחשבה שלילית, קופצת משום מקום. זו רק מחשבה, אנחנו לא נותנים למחשבה לנצח. מחשבה. ישתבח שמו לעד, הלב שלי עובד, ברוך ה' קרוב ל-50 שנה, וימשיך לעבוד.


זקן במעבר בחציה

עוד מחשבה שלילית, ראיתי בן אדם זקן עובר במעבר חציה. הולך לאט, לאט, לאט, מסכן, בן אדם זקן. רגל-רגל, צעד-צעד. אני מסתכל ואני אומר: "יא, ריבון העולמים, מה, אני אהיה זקן? אני אהיה כמוהו?" מחשבה שלילית. נכנסת אליך, מתגנבת לך לתוך הלב. "מה, כשאני אהיה זקן אני אהיה גם כמוהו? ככה? הולך ככה? איזו זיקנה זאת? איזה חיים אלו?"

 

עד 120

בשני המקרים קפצתי ואמרתי: "אני, עד 120, משחק כדורגל, חלוץ מרכזי. בועט, קופץ, ישתבח שמו לעד. בריא אולם לעד ולעולם. לא מפחד מכלום, כי לא יקרה לי כלום, "כי אתה עמדי".

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות