בריאות

זה יכול לקרות בכל מקום

התקף חרדה יכול להתרחש בבית, בדרך לעבודה, באירוע משפחתי או בנסיעה. איך מזהים אותו ומהן הדרכים הטובות ביותר כדי להתמודד אתו


12/03/20 | ט"ז אדר התש"פ
התקף חרדה

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

פחד - חרדה

כשהיינו ילדים והרגשנו שאנחנו חוששים מן העתיד, פנינו להורים שלנו כדי להירגע, ובדרך כלל זה מה שפתר את הבעיה. כשאנחנו גדלים החששות גדלים יחד אתנו, והפנייה להורים אינה הפתרון הטבעי. כל אדם בוחר להתמודד עם החששות שלו מן העתיד בכלים שרכש במהלך חייו, 


איך נוצר התקף חרדה?

כשהאדם בוחר להתעלם מהחששות שלו, הן מצטברות אלו על אלו לאורך זמן. בסופו של דבר הן מוצאות את הדרך החוצה: התקף חרדה.

התקף זה הוא תגובה פיזית של הגוף לקראת סכנה. גופנו ערוך להתמודד עם סכנות וברגע שאנו עומדים מול סכנה כלשהי הוא נכנס לשורת פעולות אשר יוכלו לסייע לנו להתמודד עמן. התקף חרדה הוא פירוש מוטעה של הגוף את המציאות והכנתו להתמודדות עם סכנה מיידית, גם כאשר כזו אינה בנמצא.

 

מה מרגישים בעת התקף חרדה? האם ניתן לצפות אותו?

התקף חרדה יכול להתרחש בכל עת ובכל מקום, כשאדם יושב בנחת בביתו, כשהוא בדרך לעבודה, באירוע משפחתי, בחופשה... הוא מגיע משום מקום, אדם מרגיש לפתע פחד גדול אשר מתלווים אליו גם סימנים גופניים (דופק מהיר, הזעה, סחרחורות, דחף לשירותים ועוד). התחושה הפיזית מעוררת פחד, ואליה מתלוות גם מחשבות על מוות, התקף לב, חשש מאסון או משיגעון.

משכו של התקף כזה הוא דקות ספורות, שלאחריו האדם נותר עם תחושה לא טובה אך ללא תסמינים פיזיים נלווים.

רבים מקשרים את התסמינים הפיזיים להתקפי החרדה ובכל פעם שהם מרגישים חוסר נוחות מן הסוג שהוזכר, הם נכנסים לחששות מפני התקף מתקרב.

 



יש מה לעשות?

אם אתם מרגישים שהתקף חרדה עומד להופיע, יש כלים שיכולים להפחית את עוצמת התקף החרדה ולסייע לכם להתגבר על המצב:

  1. תפילה.

  2. התבוננות בנשימה שלכם - בחנו אותה, והתחילו להתמקד בהוצאת האוויר. נשפו נשיפות ארוכות ככל הניתן והרפו את הגוף שלכם (הורידו את הכתפיים והרפו את השרירים).

 

ואם איני מצליח להתמודד עם התקף החרדה?

הניסיון למצוא הסבר הגיוני להופעתו של התקף ברגע מסוים מובילה את האדם לבצע הקשרים שאינו נכונים. למשל, אם התקף חרדה כזה מתרחש כאשר אדם עוסק בפעילות מסוימת הוא יכול להימנע מביצוע אותה פעילות בעתיד באופן קבוע. הימנעות כזו יוצרת בעיה חדשה: הפרעת חרדה.

 



מה הטיפול בהתקפי חרדה?

בהתקפי חרדה ניתן לטפל בצורה מוצלחת ואף למנוע את חזרתם. הטיפול מותאם לכל אדם ולבעיה האישית שלו. רצוי לפנות לרופא המשפחה על מנת שזה יפנה אתכם לכתובות המתאימות הרלוונטיות לכם.

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות