בריאות

מפתיע: זאת הסיבה שכדאי לכם לבכות לפעמים

האם אתם טיפוסים שבוכים? אם לא, כדאי לכם להתחיל לחשוב על זה...


18/04/23 | כ"ז ניסן התשפ"ג
מפתיע: זאת הסיבה שכדאי לכם לבכות לפעמים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

 

האם אתם בוכים מידי פעם או לעיתים תכופות? אחרי שתקראו את הכתבה הזאת אולי תרצו לבכות יותר :)

 

בכי הוא לא דבר יוצא דופן וקורה כל אחד מאיתנו. בארה"ב למשל, נוהגות נשים לבכות בממוצע כ- 3.5 פעמים בחודש, ואילו גברים בוכים כ- 1.9 פעמים בחודש בממוצע.

 

ד"ר מרים פינק לביא, פסיכיאטרית ילדים ונוער, מנהלת בריאות הנפש במחוז ירושלים של לאומית שירותי בריאות - מסבירה: "מחקרים מראים שעד גיל 11 לערך בנות ובנים בוכים באותה תדירות ואחר כך הבכי פוחת אצל בנים - אך זה מיוחס לתגובה חברתית תרבותית ולא להבדלים הורמונליים". 

עוד מוסיפה הד"ר: "בכי הוא לא ייחודי לבני אדם. מבחינה אבולוציונית הוא תומך ביצירת קשר מיטיב עם מי ששומר ומגן עליך. על ידי הבכי  -התינוק מתקשר את התקשורת הראשונית עם ההורים כדי לנסות ולהבהיר מה עובר עליו".

 

הד"ר מסבירה שלבכי ישנם אפילו יתרונות פיזיולוגיים: "הבכי מנקה את העיניים, והוא בפירוש אנטי חיידקי, מייצר לחות בממברנות ותורם לראייה יותר חדה". 

ועוד: "מחקרים הראו כי מי שיודע לבכות ומשתמש בבכי הוא בעל יכולת גבוהה יותר להפגין רגשות ולווסת רגשות ולכן פחות נכנס למצבי דכאון או חרדה ממושכים. אווירה פתוחה המעודדת שיתוף ברגשות שליליים יכולה לאפשר הגברה של תהליכים יצירתיים ומוטיבציה להשתמש בתסכול או כעס באופן שמקדם פתרון בעיות הן חברתיות והן במקום עבודה, אווירה חיובית ללא לגיטימציה לבטא רגשות שליליים מדכאת לעיתים יצירתיות ויכולת לקדם ארגון או רעיון. כמו כן אומנים רבים היו בעלי אמוציונליות גבוהה שדחפה אותם לביטוי אומנותי והפגנת יצירתיות". 

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות