בריאות

עולם טוב או עולם רע? זו בחירה שלך

הרב יגאל כהן במסר קצר ומחזק על אהבת השם ועל הבחירה באיזה עולם לחיות


27/07/20 | ו' אב התש"פ
בריאות הנפש

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

 

נזכר ברגעים הטובים שוב ושוב

אם אני מפתח בתוך המנגנון הפנימי שלי ידיעה ברורה כמה הקדוש ברוך הוא אוהב אותי, וזאת בעזרת פעם אחר פעם שאני זוכר את הרגעים הטובים בהם הוא עזר לי. אני יודע כמה פעמים הוא הוציא אותי ממצוקות. אני זוכר לו את כל הרגעים שהוא שלח לי כסף. אני זוכר לו את כל הרגעים שהייתה לי בעיה והוא פתר אותה, אפילו כשהבעיה הייתה נראת בלתי פתירה, לא היה סיכוי שאמצא את הכסף או שלא היה סיכוי שאפתור את הבעיה עם החבר, והקדוש ברוך עזר לי. אני לומד לדעת שהקדוש ברוך הוא אוהב אותי.

 

האם אתה יודע שהקדוש ברוך הוא אוהב אותך?

אני לא מדבר על כך שאני אוהב את הקדוש ברוך הוא כרגע. זה משהו אחר לגמרי, אני צריך לאהוב את הקדוש ברוך הוא בגלל כל הטוב שהוא נותן לי. בגלל שהוא טוב מושלם. בגלל שהוא כל יכול. בגלל חוכמתו. זה משהו אחד. האם אני יודע שהוא אוהב אותי?  יכול בנאדם לבוא ולבקש ממני: "תוכיח לי שבורא עולם אוהב אותי". אני שואל: "אתה יודע שהשם אוהב אותך?", והוא עונה לי: "לא, אני לא יודע שהשם אוהב אותי". "למה אתה לא יודע שהשם אוהב אותך?", והוא יענה: כי אתמול קרה לי ככה, כי שלשום קרה לי ככה, כי לפני כך וכך שנים התעללו בי ועשו לי כך וכך, כי הפרנסה של על פנים, כי אין לי שלום בית, כי אני לא נשוי, כי אין לי ילדים, כי אני לא מסתדר עם הילדים שלי - כל אחד והקשיים שלו.

איך אני מתמודד עם בנאדם שבא אלי ואומר לי: "אני לא יודע שהשם אוהב אותי", כמו שתפס אותי פעם בנאדם ברחוב ואמר לי: "הרב, אתה הוצאת דיסק 'החיים שלנו תותים'?", השבתי לו: "כן", והוא אמר לי: "בפעם הבאה תוציא דיסק 'החיים שלנו חמוצים'". שאלתי אותו: "למה 'החיים שלנו חמוצים'?" והוא ענה: "איזה תותים? החיים שלנו חמוצים. כל הזמן קשיים, כל הזמן מריבות. בן אדם בן 56, לא נשוי, אין לו כלום, אין לו בשביל מה לחיות. כל היום נע ונד, בין דירות חדר לדירות מרתף. כל החיים שלו רעים".

 

עולם טוב או עולם רע? זו בחירה שלך!

אחים יקרים ואהובים שלי, מי שרוצה לחיות בעולם רע, מי שחי בעולם רע, זו בחירה שלו. מי שחי בעולם טוב, זו בחירה שלו. אני אומר לכם את זה במאת האחוזים. מי שמרגיש שהחיים שלו קשים, זה כי הוא החליט שהחיים שלו קשים. הוא בוחר לראות את הקושי בחיים שלו. הוא בוחר לראות את החסרונות בחיים שלו, הוא בוחר לראות מה אין לו במקום מה יש לו.

מי שרוצה לדעת שהקדוש ברוך הוא אוהב אותו, שיפתח את העיניים ויתחיל לראות כמה פעמים הקדוש ברוך הוא, ישתבח שמו לעד, נתן לו ונותן לו בכל רגע ורגע דברים טובים עד בלי די!

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות