בריאות

הרב יגאל כהן: איך מתגברים על דיכאונות וחרדות

איך אפשר לנצח את החרדות? אומרים תודה! הרב יגאל כהן מסביר איך מתמודדים עם חרדה, קראו את הטקסט וצפו בסרטון המצורף


25/02/20 | ל' שבט התש"פ
בריאות הנפש

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מתי אני יכול לנצח כבר את החרדה הזאת?

יש רק מילה אחת: תודה!, כשאני אומר את המילה תודה, אני לא חושב על חרדה.

מדענים מגלים היום מה שידעו חז"ל כבר לפני מאות בשנים: ברגע שאני אומר תודה רבה, על דבר קטן, המחשבה שלי ממוקדת כרגע בהערכת הדבר, ואינה נתונה בחרדות אחרות. המוח שלנו משול לכביש סוער, מכוניות נכנסות אליו, מחשבות רצות - איך אני מצליח להשתלט עליהן? איך אני מצליח לשלוט במחשבות שרצות לי בראש (אולי יקרה כך? אולי יקרה אחרת? אני אצליח? אני לא אצליח?...).

איך מצליחים לנצח מחשבות רעות?

מה עושים כשקופצת לנו מחשבה רעה בראש? איך מנצחים את החרדה שיקרה משהו רע חס ושלום? 

השיטה הכי טובה היום, להגיד תודה לבורא עולם. תתחילו להגיד תודה לבורא עולם, להורים שלכם, לבן/בת הזוג, לילדים שלכם, לחברים שלכם ולעצמכם, על כל הדברים הטובים שהם עשו/שאתם עשיתם. תתחילו להגיד תודה על כל הדברים הטובים שקיבלתם, מהקדוש ברוך הוא.

המילה תודה תהפוך את הדברים שיש לכם לדברים יקרי ערך.

איך קמים בבוקר?

חכמינו זיכרונם לברכה היו האנשים החכמים ביותר בהיסטוריה, הם נתנו לנו טכניקה מדהימה, רק אנחנו לא מבצעים אותה כהלכה: בכל יום, כשאתה פוקח את העיניים - דבר ראשון תגיד תודה רבה. על מה? על החיים! כשאתה מתחיל את הבוקר שלך, דבר ראשון תגיד תודה רבה על החיים, תודה רבה על זה שאתה חי. מי שרוצה אריכות ימיים - יגיד תודה על החיים שלו.

מה קורה כשאני אומר מודה אני?

כשאני אומר תודה על החיים, אני לא זוכר את כל הצרות שלי, אני לא זוכר את כל המטלות שלי, אני שוכח מכל הפחדים שלי, אני שוכח מכל הדיכאונות שלי. אני מתרכז כרגע בנקודה הזו שעומדת מולי, אני אומר: תודה רבה על החיים. תודה רבה על החיים, זה אומר שאני בר מזל שאני חי, שאני נושם, שאני פוקח את עיני ורואה: "ברוך אתה ה' אלוהינו מלך עולם, פוקח עיוורים",

"ברוך אתה ה' אלוהינו מלך עולם, מתיר אסורים" - כלומר: בורא עולם, תודה רבה שהרמת לי את הידיים.

"ברוך את ה' אלוהינו מלך העולם, הנותן ליעף כח" - כשאני אומר תודה רבה לבורא עולם על הכוח שיש לי, אני בעצם עוצר את העולם, ואני אומר לבורא עולם: קיבלתי ממך מתנה, אני מעריך אותה.

זו הדרך היחידה שתהיו אנשים מאושרים. אין דרך אחרת!

 

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות