בריאות

10 עובדות מפתיעות על פירות הקיץ והדיאטה שלך

פירות זה בריא, אבל כמו כל דבר בחיים גם פירות יש לאכול במידה. הכתבה הבאה מציגה לכם 10 דברים שאולי לא ידעתם על פירות הקיץ והקשר שלהם לדיאטה:


23/07/19 | כ' תמוז התשע"ט
בריאות

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

  1. מסייעים בהשגת תחושת שובע - כמו כל הפירות, גם פירות הקיץ מכילים ויטמינים ומינרלים המסייעים להשגת תחושת שובע ומורידים את הצורך בפחמימות.

  2. עשירים בסיבים תזונתיים - קליפות הפירות האכילות (כמו שזיפים ואפרסקים) מכילות סיבים תזונתיים רבים התורמים לתחושת השובע ולפעילות התקינה של מערכת העיכול.

  3. עשירים בסוכר טבעי - פרי בגודל ממוצע הוא בעל תכולת סוכר של שתי כפיות, ופרי גדול יותר יכול להגיע לתכולה של ארבע כפיות סוכר. למידת המתיקות של הפרי אין קשר לכמות הסוכר שהוא מכיל.

  4. מיץ פירות מכיל סוכר רב - כוס מיץ ממוצעת מכילה שלושה פירות או יותר, ולכן כוס מיץ מכילה לפחות 6 כפיות סוכר טבעי (אם לא יותר).

  5. 3 מנות פרי ליום - זו הכמות המומלצת לצריכה בכל ימות השנה, למי שאינם סובלים מבעיות רפואיות.

  6. לאכול גם את הקליפה - קליפות הפירות מכילות סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים החיוניים לפעילות מערכת העיכול ולתפקודי הגוף השונים. לכן אכילת פרי עם קליפתו עדיפה גם על שתיית מיץ פירות.

  7. פרי בשל - פירות בשלים בריאים יותר לאכילה מפירות בוסר.

  8. אינדקס גליקמי נמוך - על מנת לפרק את הסוכר במזונינו מפריש הלבלב שלנו אינסולין, ככל שהאינדקס הגליקמי של המזון גבוהה יותר נדרש הלבלב להפריש כמות אינסולין גבוהה יותר. מצב זה אינו בריא לגוף באופן ממושך. לפירות יש אינדקס גליקמי נמוך יותר מלמוצרים המכילים סוכר מזוקק, וגם בתוך פירות הקיץ, משמשים, שזיפים ואפרסקים הם בעלי אינדקס גליקמי נמוך יחסית ומומלצים. מי ששומרים על משקלים ייטיבו אם יאכלו תפוחים, אגסים ופירות יער הדלים יותר בקלוריות.

  9. מה קובע הצבע? - פירות וירקות מגיעים במגוון צבעים, מחקרים מצאו כי לכל צבע תכונות בריאותיות שונות המטייבות אתנו, לכן מומלץ לגוון את צבעי הפירות והירקות שאנו אוכלים מדי יום.

  10. כמה קלוריות מכיל הפרי? - כמות הקלוריות משתנה בין הפירות השונים ותלויה באחוז המים וברכיבים השונים שהם מכילים, לפניכם מספר פירות קיץ נפוצים והייחודיות שלהם:

  • אבטיח - אבטיח מכיל כ-93% מים ועשיר בבטא קרוטן, ויטמיני B וויטמין C. מכיל 60 קלווריות בכוס ממוצעת.

  • מלון - מלון מכיל כ-90% מים, עשיר בחומצה פולית ונוגדי חמצון. גם הוא מכיל 60 קלוריות בכוס ממוצעת.

  • ענבים - ענבים מכילים מגנזיון, אשלגן ועשירים בנוגדי חימצון המסייעים במניעת טרשת עורקים, מחלות לב ועוד. מכילים 45 קלוריות בכוס ממוצעת (כ-12 יחידות)

  • אפרסק - מכיל ברזל, אשלגן, סידן. אפרסק ממוצע מכיל 45 קלוריות.

  • משמש - מכיל מגנזיום, אשלגן, ונוגדי חמצון. משמש ממוצע מכיל 15 קלוריות.

  • שזיף - מכיל סידן, אשלגן ומברזל והרכב הסיבים שלו מסייע למניעת עצירות. שלושה שזיפים קטנים מכילים יחד 60 קלוריות.

 

צפו ברב זמיר כהן: שמירת הבריאות והצבע שבטבע:

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות