בריאות

זה מה שהרב פינטו עונה למי ששואלים אותו: "למה זה קורה לי?"

אל הרב יאישהו פינטו שליט"א מגיעים אנשים רבים עם פחדים, נפש שבורה ודאגות. כולם רוצים לדעת למה זה קורה להם והרב משיב


15/06/21 | ה' תמוז התשפ"א
הרב יאשיהו פינטו שליט"א

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:
 

שליטה עצמית

אדם שלא יודע לשלוט על המחשבות שלו ,אדם שנותן לחברים לספר סיפורים ושומע לשון הרע, אדם שאוכל מאכלות אסורים, אדם שמסתכל על מראות אסורים, אדם כזה מכניס לראש שלו לדברים לא טובים.


למה זה קורה לי?

אנשים מגיעים אלי ואומרים: "הרב יש לי פחדים", "הרב יש לי בעיות בנפש" , "הרב אני בנפש חלש, אני שבור". הם לא יודעים גם למה. למה? כמו בגוף שאוכל דברים לא בריאים, הוא נהיה חולה בגוף, כך בנפש. אתה רואה דברים רעים? אתה שומע דברים רעים? אתה אוכל לא כשר? אתה אוכל דברים לא טובים? הנפש שלך נהית חולה.


שני שותפים

יש לנו גוף ויש לנו נפש, שני שותפים. הגוף זה שותף אחד, הנפש זו שותפה שניה. אם הגוף חולה כי אתה אוכל דברים לא בריאים, זו בעיה. ויש גם את הנפש אם אתה לא שומר עליה ואתה לא שומע דברים טובים ולא רואה דברים טובים ולא אוכל דברים טובים, הנפש שלך נהית חולה. לא צריך ללכת לא לפסיכולוג ולא לפסיכיאטר. התרופה הראשונה של האדם בנפש היא נמצאת במה שהוא אוכל ומה שהוא שומעו מה שהוא רואה.

 

אדוות ועיגולים

פתאום נכנסים לאדם פחדים לחיים. הוא יושב, יש לו פחדים. שבתות, כולם נכנסים להם פחדים לראש: "מה יהיה עם זה?", "ומה עם הבעיה הזאת?". אדם מתפלל תפילת שמונה עשרה וכל הפחדים בעולם באים בו. כל המחשבות, כל הדאגות. למה הפחדים האלה? זה כמו אבן שזורקם לים, לנחל. יש אדוות, עיגולים עיגולים. רק שמת אבן אחת קטנה, אבל האבן הזו עושה אדוות ועיגולים גדולים.

אכלת משהו אחד לא כשר? זה מתחיל לעשות לך עיגולים בראש. שמעת משהו לא טוב? זה מתחיל לעשות לך עיגולים בראש. ראית משהו לא טוב? זה מתחיל לעשות לך עיגולים בראש. אדם לא מבין את זה. זה לא נהיה במקום, הפחדים, המחשבות, הדאגות, לא נהיות תוך 5 דקות, במקום. לא. תוך שבוע, עוד חודש, זה נהיה בגלגול, בזמן הולך ומתגלגל. ונהיה לאדם מחשבות ופחדים ודברים לא טובים והוא לא מבן למה.


איפה אתם מחפשים את הפתרון?

למה? אתה רואה משהו לא טוב, אתה חושב משהו לא טוב, אתה אוכל משהו לא טוב, אתה מדבר משהו לא טוב. וזה רודף אותך ואתה לא מוצא פתרון. ואתה מחפש פתרון בכל הדרכים בעולם. כל האנשים מחפשים פתרונות לבעיותו ומוכנים לעשות הכל. אבל את הבעיה האמתית, איך פותרים אותה,אנשים לא מחפשים לפתור אותה. אדם צריך לדעת שאם יש לו חולי בנפש, חולי בנפש בא ממשהו בנפש שהוא פוגע: אכילה, שתיה, ראיה, דיבור, משהו. משם הוא פוגע בנפש שלו. מתי שהוא ירפא את זה הכל יתרפא.

 

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות