בריאות

לא תאמינו אילו תכונות ריפוי טמונות במלפפונים חמוצים

מלפפונים חמוצים נמצאים כמעט בכל בית. רשימת היתרונות הבריאותיים שהם עשויים לספק לכם תשכנע אתכם בוודאי להוסיף אותם לתפריט היומי. הרשימה המלאה בכתבה שלפניכם


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

תהליך החמצת המלפפונים החמוצים מכונה "תסיסה הומולקטית". תהליך זה גורם להיווצרותה של פרוביוטיקה טבעית, המעניקה לגופנו חיידקים טובים התורמים לבריאותנו בתחומים רבים. כיום ניתן למצוא תוספי פרוביוטיקה רבים ברשתות השיווק, אך לא כדאי לוותר על המקור הטבעי של החיידקים הטובים – הירקות הכבושים. לפניכם רשימת יתרונות בריאותיים שאתם יכולים לזכות להם על ידי הוספת מלפפונים חמוצים לתפריט היומי שלכם.

סיוע בהרזיה

בשנת 2014 פורסם מחקר בכתב עת בריטי שהצביע על כך שמזונות פרוביוטיים, כמו מלפפונים חמוצים, מסייעים בירידה במשקל בשל תרומתם של החיידקים הטובים במעיים. החוקרים ביקשו לבדוק את השפעתם של תוספי פרוביוטיקה על נשים וגברים בעלי עודף משקל למשך 24 שבועות. תוצאות המחקר הצביעו על ירידה במשקל בקרב הקבוצה שצרכה תוספי פרוביוטיקה.

איזון מערכת העצבים

נוכחותם של חיידקים פרוביוטיים תורמת לחיזוק מערכת העיכול. מחקרים רבים מוכיחים כי על חיידקי המעיים יש השפעה ניכרת על התפתחות המוח, ועל כן לחיידקים טובים במערכת העיכול יש תפקיד חשוב בשמירה על איזון מערכת העצבים ובשמירה על בריאות הנפש.

שיפור מראה העור

אף העור שלכם יכול ליהנות מפרוביוטיקה. על פי מחקר שפורסם בכתב העת Beneficial Microbes נמצא כי חיידקים טובים במעיים משפרים את מראה העור. פרוביוטיקה נלחמת ברדיקלים חופשיים ומאיטה את תהליכי ההזדקנות, היא תורמת למראה עור נקי, רך וזוהר. כמו כן פרוביוטיקה נבחנה כמסייעת בטיפול בסבוריאה ובאקנה.

מניעת מחלת הפרקינסון

הקשר בין מחלקת הפרקינסון למעיים בריאים כבר היה ידוע זמן רב ברפואה, ומחקר שנערך באוניברסיטת אלבמה בשנת 2017 הוכיח את הטענה הזו. החוקרים השוו את בדיקותיהם של חולי פרקינסון לעומת בדיקותיהם של נבדקים בריאים. הממצאים הוכיחו כי אוכלוסיית חיידקי המעיים בקרב חולי פרקינסון לא הייתה מאוזנת לעומת קבוצת הביקורת, שלה היו יותר חיידקים ידידותיים.

מניעת מחלת סרטן המעי הגס

סרטן המעי הגס הוכרז כגורם השני לתמותה הקשורה לסרטן, על כן חוקרים רבים שוקדים על מציאת פתרונות למניעת התפשטות המגיפה. מחקרים שבוצעו על בעלי חיים הראו כי צריכת תזונה עשירה בפרוביוטיקה מסייעת במניעת מחלת סרטן המעי הגס.

סיוע בהפחתת תסמיני קנדידה

פרוביוטיקה שנלקחה ממלפפונים חמוצים הוכחה כמסייעת בהפחתת תסמיני הקנדידה. מחקר של האקדמיה הרפואית הצבאית בבולגריה בחן את השפעתו של טיפול פרוביוטי לקנדידה. תוצאות המחקר הראו כי הקבוצה שקיבלה טיפול פרוביוטי החלימה מהר יותר מקבוצת הביקורת, ואף הטיפול הפרוביוטי סייע במניעת הישנות הקנדידה.

 

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות