בריאות

מלך המטבח ומוכר כבעל סגולות ריפוי - לא בטוח שאתם מכירים אותו

הכירו את הירק החדש, שלרוב אינו נכלל בתפריט שלכם. הוא בעל תכונות ריפוי רבות, ועשיר בויטמינים. אז מיהו מלך המטבח האסייתי? לאחר קריאת הכתבה רוצו לחפש אותו


26/12/21 | כ"ב טבת התשפ"ב
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

 

האסייתים מכנים אותו "מלך", הישראלים פחות מכירים אותו. הוא בעל תכונות ריפוי ממחלות שונות, ובמינרלים חיוניים לגוף.

 

נעים להכיר, כרוב סיני. ברחבי העולם משווקים זנים שונים של כרוב סיני, אולם בישראל נמכרים שני סוגים עיקריים: פקין ובוקצ'וי. אז מה כל כך מיוחד בירק הזה? ומדוע כדאי לכם להוסיף אותו לסל הקניות שלכם?

 

הנה כמה עובדות שלא ישאירו אותו על המדף: הכרוב הסיני מכיל בתוכו חומר חיוני ביותר לגופנו, שנקרא "ליזין". הליזין לרוב אינו מצוי בשאר הירקות שהנכם צורכים בדרך כלל, והירקות שכן מכילים אותו- בכמויות קטנות מאוד. הליזין הינו חומר חיוני ביותר לפירוק והמסת החלבונים השליליים בדם, שהגוף מזהה אותם כגופים זרים. נוסף על כך, הליזין מכיל סיבים תזונתיים רבים, והינו בעל ערך קלורי וגליקמי נמוך, ועל כן הוא ידידותי מאוד למערכת העיכול. הכרוב הסיני מועיל מאוד לתהליכים המטבוליים המתרחשים בגופנו, הוא מטהר את המעיים מפסולת, ומסייע במניעת מחלות מעיים. הכרוב גם מסייע בניקוי כלי הדם ובהמרצת מחזור הדם.

 

מחקרים מצאו כי אכילת כרוב סיני בתדירות גבוהה מפחיתה באופן משמעותי את הסיכוי לחלות בסרטן ובסוכרת. מה שמייחד את הכרוב הסיני על פני חבריו הירקות הוא בעיקר ההרכב המיוחד שלו - שילוב בין רמה גבוהה של ליזין עם סוגים שונים של חומצות אמינו, המחזקות משמעותית את המערכת החיסונית. במטבח האסייתי משלבים את הכרוב הסיני במאכלים רבים, בטענה שהוא "מאריך חיים" כלשונם.

 

הכרוב הסיני מכיל 2 גרם פחמימה בלבד, כך שניתן לשלב אותו בתהליכי הרזייה שונים. 100 גרם כרוב סיני מכיל מ"ג של חומצה אסקרובטית וויטמין C, עובדה שהופכת אותו כממריץ במיוחד למערכת החיסונית, וכן לשמירה ולהגנה על מערכות הגוף השונות. בנוסף הוא מכיל גם רמה גבוהה של ויטמין B1ו B2, הידועים בתרומתם הרבה למניעת נשירת שיער, חיזוק הציפורניים, וכן על תפקוד תקין של בלוטת התריס.

 

הערה: אם הנכם סובלים מבעיות מעיים וממערכת עיכול רגיזה, מומלץ שלא לצרוך את הכרוב הסיני בכמויות גדולות. בכל מקרה של ספק מומלץ להתייעץ עם תזונאי.

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות