בריאות

כשאתה שמח, הגוף שלך הוא המכונה הכי משוכללת בעולם

הרב יגאל כהן במסר קצר וחשוב על הקשר בין הנפש לגוף ועל החשיבות של אדם לדאוג לבריאותו הנפשית כדי לשמור על בריאות הגופנית


11/11/20 | כ"ד חשון התשפ"א
הרב יגאל כהן

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

כשאתה בא לרפא בן אדם, קודם כל תדאג לנפש שלו

אני אומר את זה להרבה רופאים שאני פוגש, כשאתה בא לרפא בן אדם, קודם כל תדאג לנפש שלו. אני לא יכול להגיד לכם במספרים, עד כמה כשאדם לחוץ, כשאדם לא שמח, כשאדם תקוע בחיים שלו: חוסר אנרגיה, צמרמורות, סחרחורות, כאבי ראש חס ושלום, כאבים בבטן, אולקוס, זרמים בידיים, ברגליים, אינספור של בעיות רפואיות. וזה מה שגילו היום, זה מדע מדויק מה שנקרא. יש דברם שעדין מנתחים אותם וחוקרים אותם, על המון דברים שנגרמים לאדם מבחינה בריאותית, כשהנפש שלו לא בריאה.

 

תן לגוף שלך לעבוד נכון

לדעתי, וכך כותבים חז"ל, כשאתה שמח הגוף שלך הוא המכונה הכי משוכללת בעולם, הוא יודע להתגבר על מחלות. גוף יודע להתגבר על מחלות, תן לו לעבוד נכון. תן לגוף שלך לעבוד נכון, שחרר מעליו את המועקות. אתה לפעמים רואה בן אדם יושב, אתה רואה איך הוא יושב עם כתפיים מכונסות פנימה כמו גיבן, אני לא צוחק עליו, עצם הישיבה שלו משדרת "רע לי", כמו מסכן.

תסתכל על הגוף הזה, הגוף זו מכונה הרי. זה ורידים, זה מיליארדים של תאים, תשתיות... כשאתה לוקח את הגוף וכל היום הולך כפוף, מקומט, מכווץ, החזה מכווץ, והגרון מכווץ והשרירים כל הזמן במתח, אתם מבינים שהמכונה בסופו של דבר מתקלקלת.

 

אתה רוצה להבריא?

אתה רוצה להבריא את הגוף שלך? שחרר. תן לשרירים שלך להיות רפויים, תן למערכת הדם לזרום, כמו שהדם צריך לזרום. תרגיש קליל, קליל זה אדם שמח. כשאני מרגיש במצב רוח טוב, ואומרים לי "בוא ניסע לפה", "מחר, עכשיו. בוא ניסע!". עכשיו, אני מרגיש שקל לי, אין לי בעיה לנסוע לאן שאני רוצה.

כשאתה מרגיש למטה, הכל נראה לך כבד. גם בלימוד, כשאני רוצה עכשיו ללמוד מסכת מסוימת. אם יש לי מצב רוח טוב ואני חושב "כן, אני צריך ללמוד את הסוגיה בשולחן ערוך... בגמרא", אני מיד גם ורץ לפתוח את הגמרא, צ'יק צ'אק. מתחיל לעיין, צ'יק צ'אק, הכל קליל. אבל כשיום כזה... "לקום עכשיו עד הספריה? עזוב, אין לי כוח. תביא, תביא... אין לי כוח אפילו". הכבדות נובעת מהנפש, והנפש חייבת להיות כל הזמן בשמחה.

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות