בריאות

העולם הזה, זה הכל משחק

הרב יגאל כהן מדבר על מנוחת הנפש ומקור כל האכזבות בחיים


06/08/20 | ט"ז אב התש"פ
בריאות הנפש

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

מהות הביטחון

המילה הזו, ביטחון בהשם, אני רוצה לפרט קצת בנושא הזה של דאגות. מנוחת הנפש של בעל הביטחון. מנוחת הנפש, מה זו מנוחת הנפש? ממש כמו תינוק. כמו תינוק - "כְּגָמֻל עֲלֵי אִמּוֹ כַּגָּמֻל עָלַי נַפְשִׁי" (תהילים, קלא, ב). דוד מלך ישראל הגיע למדרגה הגבוהה ביותר בביטחון בהשם. הוא ידע דבר אחד, שאין עוד מלבדו. 


העולם הזה, זה הכל משחק

הזמינו אותי כעת לארצות הברית, הייתי עכשיו כמה ימים בארצות הברית. הזמינו אותי לשבתון, שלג, קור כלבים. אמרו לי: "נשלם לך. כרטיס טיסה..." כל מיני דברים. כמעט התבטל, לא התבטל, פתאום השתנו דברים, לא רוצים לשלם, כן רוצים לשלם... והנה אני נוסע.

אני מתבייש לבקש, אני אף פעם לא מבקש. מסתיים השבתון, אני בא למארגן, אומר לו: "שלום וכל טוב", בציפייה שאם הביא אותי לשם, הגעתי במטוס והטיסה עלתה כסף... והוא משיב לי" הרב, הייתה שבת מאוד מחזקת. נהננו מאוד, שתהיה טיסה נעימה. סע לשלום". הוא אפילו לא נתן לי דולר, אפילו שליח מצווה - תשלח אותי עם דולר שאהיה שליח מצווה. "סע לשלום", ואני רואה שהוא מסתובב והולך.


יש רק אחד

בקיצור, מה עם הג'ובות, מה עם הכסף? הבנאדם לא נתן כלום, ישתבח שמו לעד. אמרתי לעצמי, השם נתן, השם לקח, יהי שם השם מבורך. איזו אכזבה. אחים יקרים, אין בני אדם בעולם. אין בני אדם, אין מטוסים, אין כלום. יש רק אחד י, ה, ו, ה. מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא. אם לי היה מגיע הכסף הזה ממנו, בורא עולם היה מוציא לו את זה מהאוזניים, הכסף הזה היה מגיע אלי, ולא יעזור לאף אחד בעולם. מה שמגיע לי, יגיע אלי.

כנראה שלא הגיע לי הכסף הזה ויכול מאוד להיות שאם הוא היה נותן לי את הכסף הזה, הוא היה הולך לי על דברים אחרים ובורא עולם אמר, יגאל, אני עכשיו פוטר אותך מכל הצרות שעליהם תצטרך לבזבז את הכסף הזה שהגיע לך ממנו. כפרה עליך ועל עם ישראל. סע לשלום, אתה וביתך שלום, ואתה שלום, וביתך שלום, וכל אשר לך שלום.

 

מה מקור האכזבה

אכזבה מתרחשת אצל מי שיודע שיש פה בני אדם, שלקחו לו. אכזבה מופיעה אצל מי שחושב שקרה מקרה סתם.

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות