בריאות

להזדקן עם כל השיניים

בדורות הקודמים נדיר היה לראות איש מבוגר כשכל שיניו עמו, אך בשנים האחרונות המצב השתנה. אנו מצרפים לכם את ההמלצות העדכניות בתחום בריאות השיניים


09/08/20 | י"ט אב התש"פ
שיניים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בדורות הקודמים, נדיר היה לראות איש מבוגר כשכל שיניו עמו. בשנים האחרונות המצב השתנה, הידע שלנו אודות בריאות הפה והחניכיים מסייע למבוגרים רבים לשמור על שיניהם. אספנו עבורכם את ההמלצות העדכניות ביותר לשמירה על בריאות השיניים והחניכיים כדי שתוכלו לחייך בפה מלא גם בשנים הבאות:




1. צחצחו שיניים פעמיים ביום, באופן הנכון

האם שאלתם את עצמכם פעם מדוע אנחנו מצחצים שיניים? צחצוח השיניים מסייע בהסרת החיידקים והפלאק הנדבקים אל השיניים ומובילים להיווצרות עששת וחורים בשיניים. ניקוי השניים אף תורם לחזות הנקייה שלהן, כולנו אוהבים לראות חיוך יפה. חשוב לצחצח שיניים לפחות פעמיים ביום, בבוקר עם הקימה ובלילה לפני השינה. אך לא מספיק לצחצח שיניים, חשוב גם לדעת איך עושים זאת נכון: יש לעבוד בעדינות, עם מברשת שיניים רכה שקצות סיביה מעוגלים ולא ללחוץ על החניכיים. חשוב! יש להקפיד על החלפת מברשת השיניים מספר פעמים בשנה, כאשר סיבי המברשת הופכים להיות בלויים ולהתאים את משחת השיניים למצב הפה, מומלץ להתייעץ על השיננית או רופא השיניים שלכם.

 



2. השתמשו בקיסמי שיניים או בחוט דנטלי


 רבים שואלים למה הם צריכים להוסיף על צחצוח השיניים גם שימוש בקיסמי שיניים או בחוט דנטלי. חשוב להבין כי מברשת השיניים עצמה אינה מאפשרת ניקוי מיטבי בחלל שבין השיניים, קיסמי השיניים והחוט הדנטלי הם אלו שעושים את הפעולה הזו ומסייעים בהסרת שאריות המזון. מתי משתמשים בהם? לאחר צחצוח השיניים בלילה לפני השינה. מומלץ לסיים את הטיפול בפה בגרגור מי פה.

 

3. הקפידו לבקר אצל רופא השיניים והשיננית לפחות פעם בשנה

ההמלצה הכללית לציבור הרחב היא להגיע לביקור אצל רופא השיניים והשיננית אחת לשנה, והיא משתנה בין אדם לאדם על פי מצב השיניים והחניכיים שלו. ככל שתקדימו להבדק תוכלו לזהות בעיות המתעוררות בשלבים ראשוניים ולהימנע מטיפולים מורכבים ואובדן שיניים.
 

4. שתו מים

כולנו יודעים שהנוזלים הכי בריאים עבורינו לשתיה הם מים, המצב אינו שונה גם כשזה נוגע לבריאות הפה והחניכיים. המים מסייעים לשמירה על כמות רוק נאותה בפה, הרוק משמש להגנה כנגד עששת השיניים המובילה להתפתחות החורים שאנו מכירים. הרוק מורכב ממינרלים וחלבונים המסייעים להתמודד עם החומצה הנוצרת בתהליך עיכול המזון ופוגעת בשכבה החיצונית של השן (אמייל). בנוסף, המים שוטפים את חלל הפה ומסייעים בפינוי שאריות המזון שנותרו בו.

 

5. אכלו בריא

ממש כמו שתיית מים, כולם יודעים שמאכלים בריאים תורמים לבריאות הגוף. ושוב, גם במקרה של שמירה על בריאות הפה המצב אינו שונה. כשאנו מקפידים על צריכת תפריט בריא ומאוזן המכיל את כל מרכיבי המזון, אנו מספקים לגופינו את כל מה שהוא זקוק על מנת לשמור על בריאותינו, בכלל זאת תפקוד מיטבי של מערכת החיסון שלנו והתמודדות עם תהליכי דלקת בגוף. הסיבים הנמצאים בפירות ובירקות שלנו מחייבים אותנו ללעוס את האוכל שלנו זמן ממושך יחסית, כך הם מעודדים ייצור רוק המגן על השיניים. ויטמין ה-C במזון שלנו נמצא כקשור ישירות להגנה בפני מחלת חניכיים.

 

6. המנעו ככל הניתן מסוכר

כולנו יודעים שסוכר לא בריא, ובהקשר של בריאות הפה והחניכיים כדי לללמוד כי תהליך פירוק ועיכול הסוכר מתחיל כבר בחלל הפה שלנו. חיידקים הנמצאים בגוף מתחילים את פעולת הפירוק כבר בחלל הפה ומייצרים במהלך התהליך חומצות הפוגעת בשכבה העליונה של השיניים (האמיל) ועלולות להוביל לפגיעה בהגנת השן. משקאות ממתקים ומוצרים עתירי סוכר מעלים את רמת החומציות בחלל הפה ומובילים להתפתחות עששת ומחלות חניכיים.
 

7. הימנעו מעישון

כולנו יודעים שעישון לא בריא, אך מה הקשר בין נזקי העישון לבריאות הפה והחניכיים? מחקרים מלמדים כי עישון סיגריות מוביל לירידה בכמות ויטמין C בגוף, וויטמין זה נמצא קשור באופן ישיר לעליה במחלחות חניכיים. העישון יוצר גם נזק אסתטי, משום שהטבק הנמצא בתוך הסיגריות יוצר כתמים על גבי השיניים ובריאות נוסף, כאשר נמצא קשר בין עישון להתפתחות מחלות חניכים וסרטן בחלל הפה.



הרב אשר זנזורי: צחצוח שיניים בשבת

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות