בריאות

הרב יגאל כהן: העולם מפחיד אם אין לאדם אמונה

כבר אמר דוד המלך עליו השלום: "רַבִּים מַכְאוֹבִים לָרָשָׁע וְהַבּוֹטֵחַ בַּיהוָה חֶסֶד יְסוֹבְבֶנּוּ" (תהילים, לב, י'), הרב מבאר כיצד יכול כל אדם לזכות לחיים ללא פחד


07/07/21 | כ"ז תמוז התשפ"א
הרב יגאל כהן שליט"א

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:


העולם מפחיד אם אין לאדם אמונה

בן אדם בלי אמונה, העולם הזה הוא פחד. יכולים לדקור אותו כל רגע, יכולים לדרוס אותו כל רגע, הוא יכול לאבד את ממונו כל רגע, הוא יכול לקבל מחלה כל רגע. אדם שאין לו אמונה בתוך הלב לבורא עולם, "רַבִּים מַכְאוֹבִים לָרָשָׁע" (תהילים, לב, י'). כל הזמן הוא מסתכל ואומר, רגע, יכול לקרות לי כך ויכול לקרות לי כך, ויכול לקרות לי לא טוב..., "רבים מכאובים לרשע".

 

אדם מאמין רואה את החסד

"וְהַבּוֹטֵחַ בַּיהוָה" (תהילים, לב, י'), אם הוא נהפך להיות בוטח בהשם, אותו בן אדם, אותה דירה, אותה אישה, אותם ילדים, אותה משכורת, אותו הכל, חסד מסובב אותו. כי הבוטח בה', מה זה 'חסד יסובבנו'? הוא פשוט רואה את כל החסד שמסובב אותו. זה לא שהשתנו לו החיים.

לדוגמא, שני אחים נשואים לשתי אחיות. שניהם גרים באותו בנין. על אחד אומר דוד המלך: "רַבִּים מַכְאוֹבִים לָרָשָׁע", ועל השני אומר דוד המלך: "וְהַבּוֹטֵחַ בַּיהוָה חֶסֶד יְסוֹבְבֶנּוּ". שניהם נשואים לשתי אחיות, מקבלים את אותה משכורת, יש להם אותו מספר ילדים. זה בוחר לראות את מה שאין לו וזה בוחר לראות את מה שיש לו.


לשלוט במחשבה = לראות את החסד

ואני אומר לכם שאם תצליחו להיות כאלה, לשלוט במחשבה שלכם, אתה נכנס הביתה ואתה רואה גן עדן באישתך. אישה יפה, אישה טובה, אישה צדיקה, יראת השם, ישתבח שמו לעד. אתה רואה בה את כל הדברים הטובים שבה. "הַבּוֹטֵחַ בַּיהוָה חֶסֶד יְסוֹבְבֶנּוּ", כלומר, אם אני בא עכשיו ואני מסתכל עליך ואני אומר: "אתה יציר כפיו של השם יתברך", אני מיד מסתכל עליך בתור נשמה יהודית. אני מעריך אותך, אוהב אותך, מכבד אותך. למה? כי אני מסתכל על בורא עולם, ישתבח שמו לעד, בורא עולם איתי, מי יכול לנצח אותי?

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות