בריאות

סוף סוף הוכח מדעית: המשקה הטבעי הזה ישרוף לכם את השומן בבטן

סוד ההרזיה של יפן נחשף: שתיית שלוש כוסות תה ג'ינג'ר ביום עשויה להמיס את השומן העודף מהגוף שלכם, חוץ משלל התכונות המבורכות של הג'ינג'ר שיכולות לתרום לבריאותכם. כעת זה גם הוכח מדעית


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

אם אתם סובלים משומן עודף, בעיקר באזור הבטן – הכתבה הזו בדיוק עבורכם. שומן בטני, כידוע, הוא השומן העקשן ביותר, ולא בכדי. זהו האזור הנוח ביותר לגוף לאגור בו את השומן העודף, אך האחרון שהגוף ישרוף. הגורמים להצטברות שומן בגוף הם אכילת יתר, חוסר בפעילות גופנית, שינויים הורמונאליים ועוד. שמירה על מאזן קלוריות שלילי ופעילות גופנית מסייעות לשריפת קלוריות, וכך לשריפת שומנים בגוף. בין אם אתם נמצאים בתהליך דיאטה ובין אם לא, כדי לזרז את הירידה במשקל – הכניסו את השחקן החשוב לתמונה: הג'ינג'ר. הוא יסייע לכם להתמודד במיוחד עם השומן הבטני.

במזרח הרחוק תכונותיו הבריאותיות של הג'ינג'ר כבר ידועות, ופרט לתרופה עבור מחלות שונות – משתמשים בו היפנים והסינים כדי להיפטר משומנים עודפים בגוף, במיוחד מהשומן העקשני באזור הבטן. על פי הנוהג העתיק במקום, בכוחה של שתיית תה ג'ינג'ר לסייע בהורדת המשקל ובהמסת השומן העודף. כעת גם מחקרים מדעיים מאשרים זאת.

בשנת 2014 פורסם מחקר בכתב העת ,Journal of Science and Food of Agriculture שלפיו חולדות בעלות עודף משקל קיבלו במשך 30 יום ג'ינג'ר. התוצאות הדהימו את החוקרים – כל החולדות הראו ירידה משמעותית במשקל, ואף חל שיפור ברמת הסוכר בדמן. החוקרים הסיקו מכך כי תוספת ג'ינג'ר לתזונה היומית עשויה לסייע בהורדת משקל ובטיפול בשומנים עיקשים.

כיצד ג'ינג'ר מסייע בשריפת השומן הבטני?

הג'ינג'ר כמאזן הורמונאלי

שינויים הורמונאליים גורמים לעליית הורמון הקורטיזול בדם – המשבש את האיזון של חילוף החומרים ושל המערכת החיסונית. עלייה במשקל, ובמיוחד צבירת שומן באזור הבטן, נגרמים בין היתר בשל רמות גבוהות של קורטיזול. מחקרים מצביעים על כך שהג'ינג'ר מדכא את ייצור הקורטיזול, ועל כן צריכת ג'ינג'ר יכולה להביא לאיזון הורמונאלי – וכך לתרום לירידה במשקל, אפילו ללא פעילות גופנית.

הג'ינג'ר מדכא תיאבון טבעי

הג'ינג'ר ידוע כמדכא תיאבון טבעי, על כן הוא מהווה דרך מצוינת להורדה במשקל.

הג'ינג'ר שורף קלוריות

הג'ינג'ר מאיץ את קצב חילוף החומרים וכך מביא לשריפת שומן.

ג'ינג'ר גורם להגברת חילוף החומרים בגוף שלכם, וכך מזרז את הירידה במשקל

מחקר שפורסם בשנת 2012 הראה כי ג'ינג'ר עשוי לסייע בהרזיה על ידי הגברת קצב חילוף החומרים. כיצד הוא עושה זאת? בזכות ההשפעה התרמוגנית שלו על הגוף, ובמילים פשוטות יותר – הוא גורם לגוף לשרוף יותר אנרגיה כדי לייצר חום. לאחר כל ארוחה מתרחש תהליך חילוף חומרים. הג'ינג'ר גורם לגוף להמשיך לשרוף קלוריות שעות לאחר אכילת הארוחה – בדיוק כמו השפעתה של פעילות גופנית!

המחקר בדק את השפעותיהן של  ארוחת בוקר עם כוס תה ג'ינג'ר וארוחת בוקר ללא כוס תה ג'ינג'ר על תחושת שובע ושריפת קלוריות בקרב אנשים בעלי עודף משקל. התוצאות היו חד-משמעיות: נצפתה השפעה ניכרת של שתיית כוס תה ג'ינג'ר על תחושת שובע, על צריכה נמוכה יותר של מזון ועל שריפת קלוריות.

אז כיצד עליכם לצרוך את הג'ינג'ר כדי לרדת במשקל?

תה ג'ינג'ר טעים וממריץ הוא דרך נפלאה ליהנות מיתרונותיו הבריאותיים של הג'ינג'ר, ובפרט עבור ירידה במשקל.

רכיבים:

שורש ג'ינג'ר טרי

שתי כוסות מים

אופן ההכנה:

פרסו את שורש הג'ינג'ר לפרוסות דקות והניחו בתוך סיר קטן. שפכו לתוך הסיר שתי כוסות מים והביאו לרתיחה. יש לבשל את הג'ינג'ר במשך כ-10 דקות על אש נמוכה. מזגו את המשקה לכוס ותיהנו מתה נפלא, ממריץ, מעורר ומרזה. ניתן להמתיק את התה עם מעט דבש.

כיצד לשתות את התה?

יש לשתות את התה לפחות שלוש פעמים ביום, בפרט בבוקר, לפני ארוחות ולפני השינה. התה יאיץ את חילוף החומרים בגופכם, ישרוף את השומן בגופכם ויעניק לכם תחושת שובע. אם תקפידו לצרוך את התה לפני השינה – תסייעו להגביר את קצב חילוף החומרים בלילה.

פרט לירידה במשקל תוכלו ליהנות מיתרונות בריאותיים נוספים

הג'ינג'ר עשוי להעניק לכם שלל יתרונות בריאותיים נוספים, כמו ריפוי דלקות, שיפור העיכול ואף מניעת מחלת הסרטן. הג'ינג'ר הוכח גם כמסייע בהורדת הכולסטרול הרע ובמניעת בעיות לב. ואם זה לא מספיק לכם, קבלו יתרונות בריאותיים נוספים: מפחית הזעות יתר, מדכא תשוקה למתוק, מחזק את המערכת החיסונית, נוגד חמצון ועוד.

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות