בריאות

כדאי שתכירו: התבלין שמסייע לבריאות הלב שלכם

הוא נפוץ ומקובל בעיקר בארצות המזרח, כמו הודו, יפן וסין, אבל כשתכירו אותו לא תרצו לוותר על יתרונותיו הבריאותיים, בעיקר ללב שלכם. תכירו: ההל


20/01/21 | ז' שבט התשפ"א
כדאי שתכירו: התבלין שמסייע לבריאות הלב שלכם

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

 

התבלין המכונה הל או בשמו המדעי אלטריה קארדמון (בלועזית: Elettaria cardamomum),הוא תרמיל שבתוכו זרעים שחורים זעירים והוא מגיע ממשפחת הזנגוויל. 

בארצות רבות במזרח כמו יפן, סין והודו, מוסיפים אותו לתה, אך לא רק לו. למעשה, ההל משמש כתבלין מרפא מזה שנים רבות ברפואה ההודית, ומחקר שנערך במשך קרוב לעשור בהודו - טוען כי יש קשר ישיר בין צריכתו לבין בריאות הלב. 

במחקר, שבוצע על חולדות מעבדה, קיבלו החולדות מדי יום מנה של הל, בצורת שמן או אבקה, כדי לבדוק האם יש קשר בין הכולסטרול שבגופן, לבין צריכת ההל. 

ואכן, הממצאים הראו כי הכולסטרול הרע ירד ב45% אצל החולדות שצרכו את ההל. גם השומנים בכבד ירדו בצורה משמעותית של 33%. במחקר אחר שנעשה באותו נושא - גילו החוקרים כי האנזימים שנמצאים בהל הינם נוגדי חימצון ולכן הם שומרים על בריאות הלב ומונעים מחלות לב. 

למה עוד מועיל ההל?

ברפואה ההודית מקובל כי תה שעורבב בו הל מועיל לריפוי כאבי ראש, שלשולים, הקאות, אפילפסיה, בעיות בזרימת הדם בכלי הדם והפרעות בקצב הלב, מניעת סרטן, מניעת כולסטרול רע ועוד. 

איך צורכים הל?

את ההל ניתן לצרוךבתה, קפה שחור (פחות מומלץ היות ויש בו קפאין) או כתבלין בתוך המזון.

ניתן לשים בכוס מים רותחים כפית זרעי הל כתושים וטריים, לחכות כעשר דקות. יש לשתות 3 פעמים ביוםכדאי  כדי לטפל בגזים או חוסר תאבון יש לשתות חצי שעה לפני הארוחה.

 

 

 

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות