בריאות

אתה חייב לראות את הטוב שיש לך - גם בקורונה

הקדוש ברוך הוא הרעיף על כל אחד מאתנו אינספור מתנות בשלמות הגוף, שלמות הנפש, בריאות, פרנסה ועוד. הרב יגאל כהן מבקש מאתנו לזכור זאת תמיד


13/10/20 | כ"ה תשרי התשפ"א
עין טובה

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

אתה חייב לראות את הטוב שיש לך

אומר לך הקדוש ברוך הוא, אתה יכול ללכת על הרגילם שלך? אתה חייב לאהוב אותי, כי אתה חייב לראות את הטוב שיש לך. השמש זורחת לך בבוקר? יש אנשים שגרים באנטרטיקה, ואין להם שמש בבוקר בכלל. יש לך עיניים לראות? יש כאלה שלא רואים את השמש, אתם יודעים מה זה בן אדם עיוור? הכל חושך. כל החיים שלו בחושך. אתה זכית שיש לך זוג עיניים שרואות, ישתבח שמו לעד. אתה זכית עכשיו שאתה יכול לפתוח את העיניים שלך ולראות דברים טובים.


גם בקורונה

יש לך חוש טעם וריח? אלו עם הקורונה, מסכנים, אין להם חוש טעם וריח. אוכל גלידה בטעם פיסטוק - לא מרגיש כלום, אוכל דגים כאלו - לא מרגיש כלום, שום טעם בפה.  ואתה ברוך ה', יכול לאכול ולטעום. מנגו, גלידות טעימות ישתבח שמו לעד, ופלים, עוף, בשר, דברים טובים. יש לך טעם בפה.
 

תעצים את מה שיש

ככך שאני מעצים את מה שהקדוש ברוך הוא נותן לי, כך אני מתאהב בו יותר. ככל שאני מעצים את מה שיש לי בחיים, אני מתאהב בחייים יותר. אני אוהב את החיים. מת אני אוהב את החיים? כשאני מעצים את הטוב שיש בחיים, לא את הרע שיש בחיים. יש רמזור ירוק, רמזור אדום. יש אחד שאומר: "אוף, רמזורים אדומים במדינת ישראל". השני אומר: "נכון, יש רמזורים אדומים, אבל יש גם רמזורים ירוקים. יש לך גם ירוק כשאתה נוסע, למה אתה מסתכל תמיד על האדום? תמיד אתה זוכר את האדום?"


זו עבודה יומיומית

מיד אתה זוכר את הרגעים השפלים שלך בחיים? את הרגעים שלא הצלחת בחיים? תזכור את הרגעים שכן הצלחת בחיים. וזו עבודה יומיומית. יומיומית. כל אחד ואחד שרוצה להצליח לעבוד את הקדוש ברוך הוא ולהגיע לאהבת ה', הוא חייב לפתוח את העיניים שלו ולראות את כל הטוב שמסובב אותו כל ימי חייו. הטוב הזה הוא בלתי נגמר.

24/7 הקדוש ברוך הוא נותן חיים לבן אדם. אומר לך הקדוש ברוך הוא: "אני נותן לך חיים - תכיר לי טובה, תאהב אותי, אל תהיה אגואיסט". בן אדם שלא אוהב את הקדוש ברוך הוא, זה בן אדם אגואיסט. בן אדם שמתלונן על הקדוש ברוך הוא, זה בן אדם אגואיסט.


איפה אלוקים היה?

יש בני אדם שהקדוש ברוך הוא נתן להם כל כך הרבה דברים טובים, פגשתי עורך דין שיש לו טענות על הקדוש ברוך הוא: "למה הוא עשה ככה, ולמה ככה...", או שהוא שואל: "איפה אלוקים היה בשואה?". עניתי לו תשובה פשוטה: "איפה אלוקים היה כשאתה נולדת? היה לך חלב מאמא שלך, היה לך חמצן", "איפה אלוקים היה כשהלב שלך פעם, פועם כבר 50 שנה, הריאות שלך מחמצנות, הכליות שלך מסננות, העיניים שלך רואות, האוזניים שלך שומעות, האף שלך מריח. איפה אלוקים היה כשקיבלת את כל הטוב?"

אתה זוכר לו פעם אחת, או פעמיים שהיה רע בכל ההיסטוריה, שהיו אסונות בהיסטוריה, אתה זוכר לקדוש ברוך הוא את הדברים האלה? אומר לך בורא עולם: "אתה חייב ללמוד להכיר טובה גם על הדברים הטובים". להכיר טובה על הדברים הטובים, זה אומר שהקדוש ברוך הוא ישתבח שמו לעד אומר: "תפתח את העיניים ותכיר טובה על כל רגע ורגע שאני נותן לך חיים".

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות