בריאות

סובלים מכאבים בבטן? זה מה שכדאי לכם לאכול

הבטן כל הזמן נפוחה? מחקר חדש מצא איזה מאכל כדאי לאכול בשביל לגרום למעי לעבוד טוב יותר


25/10/22 | ל' תשרי התשפ"ג
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מחקר חדש שפורסם בכתב העת "אמריקן ג'ורנל אוף קליניק נוטרישן", שקיימו מדענים בלונדון, מצא שצריכת שקדים על בסיס יומי מגבירה משמעותית את הייצור של חומצה בוטירית, אותה חומצת שומן הידועה כמעודדת בריאות מעיים חזקה. צוות המדענים חקר את ההשפעה שיש לשקדים, שלמים וטחונים, על הרכב חיידקי המעי, ועל סמך תוצאות המחקר הגיע למסקנה שבשורה התחתונה – שקדים טובים לבטן.

מחקרים רבים כבר הוכיחו בעבר שאכן יש השפעה לסוגי מזון שונים על סוגי החיידקים במעיים שלנו ועל תחושת הנוחות בבטן. במחקר הנוכחי החוקרים גייסו 87 מבוגרים, כאשר כל אחד מהם אוכל מלכתחילה פחות מהכמות המומלצת של סיבים תזונתיים ונוהג לנשנש מזונות לא בריאים, כמו עוגיות וצ'יפס.

87 המשתתפים חולקו ל-3 קבוצות. הקבוצה הראשונה הונחתה לאכול 56 ג' שקדים שלמים במקום חטיפים אחרים. הקבוצה השנייה הונחתה לאכול 56 ג' שקדים טחונים מדי יום והקבוצה השלישית זכתה לאכול מאפינס שקדים שמכילים אותן קלוריות.

לאחר ארבעה שבועות, החוקרים מצאו כי כמות החומצה הבוטיראטית הייתה גבוהה משמעותית בקרב משתתפים שאכלו שקדים שלמים או טחונים. חומצה זו משמשת כמקור הדלק העיקרי לתאי המעי הגס, והם יוצרים תנאים אידיאליים לשגשוג של חיידקי המעי, מקדמים דופן מעי חזק, וגורמים לספיגה מיטבית של חומרי תזונה.

כמו כן, מן המחקר עלה כי צריכת שקדים יכולה להועיל למי שסובל מעצירויות. בנוסף, אכילת שקדים שלמים או טחונים יכולה גם לשפר ספיגת רכיבים תזונתיים אחרים. לאנשים שאכלו שקדים הייתה צריכה גבוהה יותר של חומצות שומן חד רוויות, סיבים, אשלגן וחומרי תזונה חשובים אחרים.

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות