בריאות

האור של בורא עולם מאיר לכל אחד ואחד

מתי אתה נמדד, שואל הרב יגאל כהן, בימי האהבה או בימי השנאה? ומזכיר לכל אדם שהאור של בורא עולם אתנו בכל רגע


13/10/20 | כ"ה תשרי התשפ"א
בריאות הנפש

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:


האור של בורא עולם מאיר ברגע זה

האור של בורא עולם מאיר לכל אחד ואחד בנשמה שלו, ברגע זה, כי בלעדיו אין חיים. אבל לפעמים אלוקים שואב, ונותן לך אור קטן, "מוחין דקטנות". מוחין דקטנות, זאת אומרת שאתה לא במיטבך: "היום אני על הפנים", "היום אין לי מצברוח", "היום יש לי פתיל קצר, אין לי סבלנות לכלום".

 

גם לי יש ימים כאלה

אני אומר לכם, יש לי את זה בטונות. יש לי ימים כאלה בטונות: אני קם בבוקר, אין לי כוח לדבר עם אשתי, רק שתלך למשרד כבר. זה לא בגלל שהיא רעה, אין לי סבלנות. יש ימים, כדי שאני אצליח לחייך, אני מרגיש שאני צריך להלחם מול המראה: "לחייך", "לחייך". לא בא לי.

יש ימים שלא בא לי ללמוד תורה. להתפלל, אני הולך תמיד. אבל יש ימים שאני לא מצליח לכוון בתפילה. יש לי הרבה כאלה, אחים יקרים. אני בן אדם, ואני מאמין שאתם בני אדם וגם לכם יש את זה.


ימים של אהבה וימים של שנאה

לכל אחד בעולם, אומר רבי נחמן מברסלב, יש ימים של אהבה וימים של שנאה.

אני מבקש מכם, שימו לב למה שאני אומר עכשיו: ביום של השנאה, של "מוחין דקטנות", שאלוקים לא מאיר עלי היום. הוא מאיר עלי, כמובן, אין כזה דבר לא מאיר. אבל הוא לקח ממני את האור, הוא לקח ממני את התשוקה, הוא לקח ממני את הרצון לתת לאחרים, לעזור לאחרים. אין לי את זה היום. לא בא לי עכשיו לעזור לאף אחד, בא לי עכשיו ללכת הביתה. 

ואז אתם ידעים מה קורה? מה היצר הרע אומר לך? באותו יום שאתה חלש, באותו יום שאתה בנפילה, באותו יום שהקדוש ברוך הוא לקח את היד שהוא עזר לך. אחרי אומן, כשאנשים באים לאומן, שלושה ימים אתה באורות, הם מרגישים כאילו שאלוקים הרים אותם למעלה, למעלה, למעלה. הכל זוהר, הכל טוב, יאללה, שמחה, שמחה, ששון. נתן להם יד. אבל, אחרי שלושה ימים הוא לוקח את היד חזרה. ואז אתה מרגיש: "וואו, אני נופל". זה קורה לכולנו, וחשוב לי שתדעו.


מתי אתה נמדד? בימי האהבה או בימי השנאה?

מי אתה באמת? מה עבודת ה' האמיתית שלנו? מה המלחמה? אני קורא לזה מלחמה. כשאני בדיכאון, אני אומר לעצמי: "קדימה. מלחמה!". קדימה מלחמה, אני נלחם בו, לא אתן לו לנצח אותי. ומלחמה זה מאיר לך את התת מודע, אל תיכנע!

יש לך קנאה בלב? מלחמה! יש לך שנאה בלב? מלחמה! אתה כעסן? יש לך פתיל קצר? מלחמה! אני לא כועס, אני לא צועק, אני לא מבזה. יש עכשיו אינטרנט לידך? יצר הרע משגע אותך: "תגע, תלחץ, כמה כפתורים ואתה נמצא בגן עדן!" גיהנום. מלחמה, אני אלחם. אני מסוגל להלחם!

אחים יקרים שלי, הימים האלה עוברים.

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות