בריאות

חרדות ודיכאונות - ללמוד מלמטה את סוד הטוב בעולם

הרב יגאל כהן בהסבר פשוט ומעמיק על הסיבה לכך שהשם נותן לנו דיכאונות וחרדות ועל הכוח שנותנת האמונה לצאת מהם


02/12/20 | ט"ז כסלו התשפ"א
הרב יגאל כהן

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

הרבה מהברכות שקיבלתי מבורא עולם, אני לא רוצה לכנות את זה הצלחה כי זו לא הצלחה, זה של בורא עולם. הרבה מהדברים הטובים שקיבלתי מבורא עולם, דווקא בשנתיים שסבלתי מדיכאון וחרדות. 

 

כָּל מִשְׁבָּרֶיךָ וְגַלֶּיךָ עָלַי עָבָרוּ.

אנשים מכל העולם מחפשים אותי, לדבר אתי על בריאות הנפש ודברים דומים, כשיש להם את טובי הפסיכולוגים בעולם. אני שואל אדם כזה: "למה אתה בא אלי נשמה? אתה הרי יכול ללכת למטפלים הכי טובםי בעולם?". התשובה פשוטה: "אתה עברת את זה". "כָּל מִשְׁבָּרֶיךָ וְגַלֶּיךָ עָלַי עָבָרוּ" (תהילים, מב, ח)., את המשבר הזה של הדיכאון, את המשבר הזה של חרדות, את המשבר הזה של ראמה, של הרגשה לא טובה.


ללמוד מלמטה

היום ברוך השם, ישתבח שמו לעד, למדתי מה זה גרם לי. זה גרם לי ללמוד מלמטה את סוד הטוב בעולם. ללמוד מלמטה איך אני יכול להסתכל על העולם ולהנות מהחיים, להנות מבורא עולם, להגיד לו: "ריבונו של עולם, אני אוהב אותך ואני מתכוון לכל מילה". אני מתכוון לכל מילה כשאני אומר לו: "ריבונו של עולם, אני אוהב אותך". אני לא אומר לו את זה מן השפה ולחוץ.


האם אתה ראוי?

דווקא מהמשבר הכי גדול שלי בחיים, דווקא מהמקום הכי נמוך שהייתי בו בחיים, והייתי במקום נמוך מאוד: "אין לי כלום", אין לי תורה - אין לי כלום. אין לי בחיים שום דבר בלי תורה. לא היו לי לא כסף, לא תורה, לא זוגיות טובה. כלום לא היה לי. דווקא מהמקום הכי נמוך בעולם, אני יודע. אני יודע שרציתי לעזוב את הישיבה ואת הכולל והיה לי קשה מאוד, ולא עזבתי. בגלל שנלחמתי על האהבה שלי לבורא עולם, הקדוש ברוך הוא אחרי זה הוציא אותי והרים אותי למעלה. למה? כי בירידה הכי גדולה למטה. כלומר, אם הקדוש ברוך הוא עכשיו רוצה להרים בן אדם, הוא צריך לעשות כמה דברים כדי להרים אותך למעלה, לראות אם אתה ראוי.


עקדת יצחק

אברהם אבינו נהיה אברהם אבינו בגלל שהוא עבר 10 ניסיונות אחים יקרים שלי, לשחוט את הבן שלו, לקחת מאכלת - לקחת עכשיו סכין גדולה לשחוט את הבן שלו, הוא היה מוכן. זה היה הרגע הכי קשה שלו בחיים, והרגע הכי גדול בהיסטוריה, כי בזכותו אנחנו קיימים. בכל ראש השנה אנחנו בוכים לקדוש ברוך הוא: "תִּזְכּר לָנוּ עֲקֵדָתו שֶׁל יִצְחָק אָבִינוּ בֶּן אַבְרָהָם אָבִינוּ עָלָיו הַשָּׁלום", עקדתו של יצחק. כלומר, אנחנו באים לקדוש ברוך הוא ואומרים לו: ריבונו של עולם תרחם עלינו. למה תרחם עלינו? לא בזכותינו, לא בגלל מי שאנחנו, אלא בזכות אברהם אבינו ועקדתו של יצחק אבינו. הרגע הכי קשה בעולם, זה היה הרגע שבסופו של דבר, אחים יקרים ואהובים שלי, הקדוש ברוך הוא הרים אותו.
 

אסור לך ליפול

אם אתם לא מבינים לפעמים למה קשה לכם, תרימו עינים לקדוש ברוך הוא. אל תהיו פראיירים! אם אתה נכנע ואומר: "די, קשה לי", נכנעת ליצר הרע. הוא הפיל אותך אחי. הוא הפיל אותך נשמה טהורה, אסור לך ליפול!

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות