בריאות

את התרופה העממית הזו מכירים בארץ רק מעטים וחבל

התרופה הזו היא מיצוי נוזלי המשמש בעיקר לריפוי בעיות עור שונות, אך לא רק, אך חשוב מאוד להיזהר בשימוש בו ולהקפיד שיעשה רק באופן חיצוני


15/11/20 | כ"ח חשון התשפ"א
שמן עץ התה

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

את התרופה העממית לא רבים הכיר בארץ במאה הקודמת,  נדמה שלצד התפתחותה של הרפואה המשלימה הצטרפה אף היא לרשימת תרופות הסבתא, אף שלאורך ההיסטוריה הייתה מוכרת בעיקר לתושביה הילידים של היבשת האוסטרלית, האבורגי'ינים. מדובר בשמן המופק מעלי עץ התה האוסטרלי ולאורך שנים שימש את תושביה המקומיים של היבשת הרחוקה בעיקר לטיפול בבעיות עור שונות. לאירופה הוא הגיע רק במאה ה-20 אך מאז מחקרים רבים מוכיחים את היכולות הרבות שיש לו בהתמודדות עם חיידקים, פטריות וגורמים מזיקים אחרים.

אנחנו שמענו עליה מקרובת משפחה אשר חזרה מאחד הביקורים בבריכה השכונתית עם פטריות בציפורני הרגליים. לא עזרו כל התרופות והמשחות שהמליצו לה על עליהם גורמים רפואיים שונים, גם תרופות הסבתא העממיות שמוכרות במשפחה שלה הועילו ככוסות רוח למת, שמעו על שמן עץ התה האוסטרלי הגיע אליה מפה לאוזן ונאמר לה שמי שהתנסתה בו סבלה מן הבעיה תקופה ארוכה ללא מענה עד שגילתה את השמן.

חשוב לדעת לפני השימוש בשמן עץ התה, כי מדובר בטיפול המיועד לשימוש חיצוני בלבד והוא אינו מומלץ לנשים בהריון או לנשים המניקות.  מלבד זאת, אחוז מסוים באוכלוסיה רגיש לו, לכן לפני הטיפול מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע ולנסות את הטיפול באיזור מצומצם כשהשמן מדולל בתוך חומר אחר (כמו שמן זית, שמן שקדים וכו') תוך מעקב אחר הופעת תופעות שונות כמו אדמומיות, נפחיות ותחושת עקצוץ.
 

צינון וסינוסיטיס

אחד השימושים הפופולריים ביותר בתרבות הילידית האוסטרלית היה שימוש בשמן עץ התה כנגד צינון וסינוסיטיס. אל תוך כלי המכיל מים רותחים טופטפו מספר טיפות מן השמן, ולאחר מספר שניות עטף עצמו החולה ביחד עם הקערה במגבת גדולה, ושאף לתוכו את אדי תערובת המים וטיפות שמן עץ התה במשך דקות ספורות בלבד. מומלץ לחזור על הפעולה הזו פעמיים ביום מספר ימים, עד להקלה.

 


זיהומים פטרתיים (פטרת הציפורניים, שפשת ועוד)

על אף שהנושא היה ידוע לתושבים האוסטרליים כבר מאות שנים, רק במאה האחרונה נערכו מחקרים מדעיים שהוכיחו באופן בלתי ניתן לערעור את התועלת הרבה שיש בשמן עץ התה במאבק כנגד פטריות מסוגים שונים. חשוב לדעת כי השימוש בשמן עץ התה מיועד לשימוש באיזורים חיצוניים בלבד ואסור לשימוש באיזורים אינטימיים.

השימוש הנפוץ ביותר בשמן עץ התה בעולם המערבי הוא כנגד פטריות ציפורני הרגליים. שמן עץ התה ידוע ביכולתו לטפל בזיהומים פטרתיים, גם אלו העקשניים ביותר, והוא מעלים את פטרת הרגל במלואה לאורך זמן. לאחר בדיקת רגישות, ניתן למרוח בעזרת מקלון אוזניים הספוג בשמן עץ התה את האיזור הנגוע, ולעטוף אותו כך שהפטריה לא תתפשט. יש לחזור על המעשה 40 ימים לפחות, או להמשיך עד להעלמותה המוחלטת של הפטריה. מחקר מעניין משנת 1994 בחן את יעילותו של שמן עץ התה מול התרופה הפופולארית ביותר באותה עת לטיפול בפטרת הציפורניים ומצאי כי שני הטיפולים היו יעילים באותה מידה ולטיפול בשמן עץ התה לא היו תופעות לוואי כלל.

הזיהום הפטרייתי הנפוץ ביותר ומכונה בשפה העממית "שפשפת" מופיע בעיקר בקרב בני נוער ומתבגרים ונפוץ מאוד אצל חיילים ביחידות שונות. זיהום זה הוא גם תוצאה של פטריה המתפשטת באיזור נגוע וגורמת לאדמומיות ולתחושת גרד עזה. הטיפול המומלץ במקרה הזה הוא הוספה של כ-10 טיפות שמן עץ התה לכוס מים בה נמהלו כ-2 כפות שמן זית, ומריחת התערובת על העור פעמיים ביום, עד להפסקת הגירוי.

מחקר שנערך בשנת 2006, מצא כי שמן עץ התה, בריכוז נמוך מאוד, יעיל לטיפול בקשקשים שהם תוצאה של זיהום פטרייתי על הקרקפת.

 

ריח רע מכפות הרגליים

גם הבעיה הבאה מאפיינת לרוב צעירים ובני נוער (וחיילים) המבלים שעות רבות בתוך נעליים סגורות. רובנו מכירות את הריח שמפיקות הנעליים שלהם לאחר יום כזה, בחלק מן המקרים מדובר בבעיה שאוורור פשוט של הנעל יכול לפתור, אך לעיתים יש צורך בטיפול נוסף המצריך חיטוי עמוק של כף הרגל. לשם כך יש צורך לפנות מספר דקות, להרתיח סיר גדול עם מים כשבתוכם רוזמרין, מרווה וג'ינג'ר. לאחר הרתיחה יש לתת לנוזלים להתקרר לטמפרטורה נוחה, ולהוסיף להם מעט סודה לשתיה וכמה טיפות שמן עץ התה. את התערובת שמתקבלת יש לשפוך אל תוך גיגית הרחבה מספיק לטבילת שתי כפות הרגליים, ולהשרות אותן בתוכה לפחות רבע שעה.

 

טיפוח הציפורניים

כמה מאיתנו מבחינות במהלך היום כי הציפורניים שלהן נסדקות? במקרה כזה יש תמיד צורך לבדוק האם התזונה שאת אוכלת מאוזנת ומכילה את כל מרכיבי המזון, אבל מה עושים עד להשלמת החוסרים התזונתיים? לשמן עץ התה יש אפקט מרכך המשפיעה לטובה על מראה הציפורניים. אל תוך בקבוקון זכוכית קטן, מכניסים 10 טיפות של שמן עץ התה, 10 טיפות לבנדר וכף שמן זית ו(זכוכית כהה מסייעת לשמור על איכות התערובת לאורך זמן) ומנערים היטב. את התוצאה הסופית מורחים על הציפורניים פעמיים ביום, התוצאות נראות לעין תוך ימים בודדים.

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות