בריאות

הצמח שלא כדאי לכם לגעת בו: הסרפד וסגולותיו הרפואיות

מהו הסרפד העוקצני, למה גורמת עקיצתו החריפה ומהן הסגולותיו הרפואיות?


20/04/21 | ח' אייר התשפ"א
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

 

הסרפד העוקצני הוא צמח מיוחד ויוצא דופן. לכאורה, נראה כמו כל שיח קוצים פשוט, עם פרחים קטנים ויפים למראה, אך נגיעה קלה תגרום לעקיצה כואבת במיוחד - הכאב יהיה חזק, ונמשך ימים ואפילו שבועות!

דקירתו של הסרפד העוקצני דומה בעוצמתה לעקיצת דבורה. בדרך כלל מופיעה באזור העקיצה פריחה, וניתן למרוח ג'ל אלוורה להרגעה. מקור הכאב הוא שילוב של חומרים כימיים, ביניהם חומצה פורמית (FORMIC ACID) הנמצאת בתוך השערות הקטנטנות המכסות את גבעולו ואת עליו של הצמח.

שיח הסרפד מגיע לגובה 60 עד 120 ס"מ, ומצמיח עלים רכים עם שפה משוננת ושערות זערוריות. הפלא הגדול בעליו של הסרפד, הוא שכאשר הם טריים, הם מכאיבים במיוחד, ואילו ברגע שהם מתייבשים - הם מפסיקים להכאיב.

הסרפד גדל באזורים שונים בעולם, ביניהם יבשת אירופה וצפון אמריקה. צמח זה אוהב במיוחד באזורים בהם שוררת לחות גבוהה, ולאורך גדות הנחלים.

חשוב לציין כי הסרפד מביא תועלת רפואית רבה. מזה אלפיים שנה, ואולי אף יותר, ידועים שורשיו ועליו כבעלי תכונות ריפוי, והם נטחנים כאבקה ומשמשים לטיפול באלרגיות. כמו כן אפשר להכין חליטה מהעלים, לשתיית "תה" העוזר בעצירה של דימומים. הצמח נחשב כמחזק, ותומך בכלל מערכות הגוף – הוא מטהר את הדם ואת הכבד, ואף יעיל במצבים של אנמיה, ומעלה את רמת ההמוגלובין בדם. הוא יעיל במצבי דלקתיות בדרכי השתן, מסייע בשיכוך כאבים שגרוניים במפרקים, בהורדת לחץ דם וכן מקל על מחלת ה"גאוט" (שיגדון).

עלי הסרפד נחשבים למזינים ולמחזקים, ומכילים חומצות אמינו, קומפלקס ויטמינים של B, C וחומצה פולית, וכן מינרלים: סידן, אשלגן, מגנזיום, גופרית, ברזל, אבץ ויסודות קורט נוספים.

צריכתו משפרת תנובת חלב למיניקות, וכן יעיל מאוד אחרי לידה להורדת בצקות ונפיחות.

הסרפד אף עוזר לספיגת המזון במערכת העיכול בצורה מיטבית. חשוב לציין שיש להקפיד על שתיית 2 ליטר מים ביום כאשר נוטלים אותו.

 

סגולה אדירה לרפואה שלמה.
מחר נפיץ את שם החולה היקר/ה ללבכם לאלפי אומרי תהילים, ובע"ה נתפלל לישועות ביחד אתכם! 

לפרטים לחצו כאן

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות