בריאות

חשיפה: התזונה שתאריך את תוחלת החיים שלכם

מה לא הייתם עושים בכדי להאריך את חייכם בעשר שנים?


17/02/22 | ט"ז אדר א' התשפ"ב

הגדלת טקסט

הקטנת טקסט

ההזדמנות של פעם בשנה לגמול חסד עם נשמת יקיריך: הירשמו עכשיו לתיקון הנפטרים הגדול ביום הילולת האור החיים הקדוש!  לחצו כאן לשליחת שמות >>>

הקב"ה קוצב לאדם את שנות חייו, אך יחד עם זאת מצווה עלינו התורה לשמור על אורח חיים בריא ועל הגוף והנפש.


בשבוע שעבר פטרסם מחקר חדש בעיתון המדעי PLOS Medicine, ובו כתובה רשימת מאכלים שביכלתם להאריך את תוחלת החיים בעשר שנים נוספות. המחקר הוא תוצאה של מספר מחקרים שבדקו את ההקשר שבין תזונה לאריכות חיים, ואת הקשר בין הרגלי התזונה של אוכלוסיות שונות בעולם למספר שנות החיים.


תוצאות המחקר היו: החוקרים מצאו כי תזונה הכוללת פירות וירקות טריים, קטניות, אגוזים, דגנים מלאים כגון שיבולת שועל, שעורה ואורז מלא, וכמו כן מיעוט באכילת בשר אדום, מוצרי חלב עשירים בשומן, מזונות עתירי סוכר וכמובן מעל לכל- מזון מעובד, כל אלו יגרמו להארכת תוחלת החיים שלכם.


במחקר ציינו החוקרים גם את העובדה כי התזונה האידיאלית ביותר- לצרוך את כל הרשימה שלעיל כבר מגיל 20, אבל זה לא אבוד- גם אדם שהחל לצרוך את מזונו על פי הרשימה הזו בגיל 60, יאריך את תוחלת חייו בכ8 שנים, ומגיל 80- בכ3.5 שנים.


החוקרים חילקו את הרשימה לפי הרגלי התזונה הקיימים בעולם. הרשימה חולקה לשני סוגי תזונה: "תזונה סבירה"- הכוללת הפחתה במזונות מעובדים ובצריכת סוכר ושומנים,  ו"תזונה אופטימלית"- שילוב ירקות ופירות בתפריט היומי. החוקרים מצאו כי "תזונה סבירה" תאריך את תוחלת חייו של הצורך אותה מגיל 20 בכ6 שנים לנשים, וכ7 שנים לגברים. 


במחקר לא נבדקו בעלי רקע רפואי ומחלות. 

 

כיצד תוכלו לשנות את אורח חייכם?

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות

X
  • © כל הזכויות שמורות