בריאות

כושר זה אושר

כולם יודעים כי "נפש בריאה בגוף בריא", אז למה כל כך הרבה אנשים מתקשים להתמיד בפעילות גופנית


03/03/20 | ז' אדר התש"פ
בריאות הנפש

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

כיום הציבור הרחב מודע לקשר הקיים בין פעילות גופנית לתחושה טובה. יש גם מודעות גדולה לקשר בין בריאות הגוף ובריאות הנפש, ועדין, רבים מתקשים לשלב אותה בסדר היום שלהם בקביעות. מחקרים אשר עקבו אחר אנשים לאורך שנים מצאו קשר ישיר בין פעילות גופנית כלשהי, גם 20 דקות הליכה יומיות,  למניעת דיכאון, בכל גיל.

בעשורים האחרונים נצפית עליה קבועה באחוז האנשים הלוקים בדיכאון בעולם המערבי. לצד הפתרונות שמציעה הרפואה המודרנית וכוללים תרופות, קיים גם סל של פעילויות גופניות הנותן מענה יעיל גם הוא. לא מדובר על פעילות חד פעמית אלא על הרגל קבוע המשפיע על הגוף, והנפש, בהדרגה.

חוקרים מצאו קשר בין פעילות גופנית חד פעמית להפחתה בתסמיני חרדה, אך כאשר מדובר בדיכאון נדרש תהליך ארוך הרבה יותר.

 

איך זה עובד?

מחקרים שנערכו לאורך שנים מצאו כי פעילות גופנית משפיעה על חומרים שונים המופרשים מהמוח, שניים מהם: אנדורפין וסרוטונין, משרים תחושה של רוגע ומפחיתים כאב. 

אך לפפילות גופנית יש גם השפעה נוספת, חברתית. בימינו, פעילות גופנית נתפסת כבעלת ערך, ואדם העוסק בה זוכה להערכה חיובית מסובביו, מה שתורם לתחושתו הטובה. רבים מאמינים כי הפעילות הגופנית עצמה, משפיעה על החשיבה של האדם, כשהיא מונעת את הופעתן של מחשבות שליליות במהלכה.

 

מה אני צריך לעשות?

מה שאתה אוהב! מחקרים העלו כי אין קשר בין סוג הפעילות הגופנית להשפעה על מצב הרוח שלנו. מה שחשוב הוא להפוך את הפעילות הגופנית לחלק מסדר היום הקבוע שלנו. על מנת שנוכל להפוך פעילות כזו לחלק מסדר היום שלנו היא צריכה להיות משהו שנוכל, ונרצה, להתמיד בו. זה יכול להיות כל סוג של פעילות גופנית (הליכה, ריצה, שחייה, תרגילי כוח, שיעורי תנועה כפילאטיס, יוגה ועוד), ואף ניתן להחליף אותה בכל עת בה חפצים בכך.

ניתן להתחיל ב-2 אימונים בשבוע של 20 דקות לפחות, כאשר המטרה היא להגיע ל-5 אימונים שבועיים בני 30 דקות כל אחד.

 

אין לי זמן

לפעמים סדר היום שלנו מורכב מאילוצים רבים שלא ניתן לשנות, איך נוכל בכל זאת לשלב בתוכו את הפעילות הגופנית? נהפוך אותה לחלק מסדר היום הרגיל שלנו: נחנה במקום מרוחק יותר ונלך את ההפרש ברגל, נעלה במדרגות במקום במעלית ועוד.

 

חייבים לעשות את זה לבד?

התשובה הפשוטה היא: לא. לא רק שאפשר לעשות זאת בחברת אנשים אחרים, מחקרים אף מצאו כי פעילות גופנית משותפת משפרת את ההשפעות המיטביות של הפעילות הגופנית ומסייעת לשמירת עניין והתמדה בה.

 

 

הרב יגאל כהן: ספורט מרבה פרנסה

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות