בריאות

הרב עפר ארז שליט"א: מהי אחת המידות החשובות ביותר?

מדוע מקפיד הקדוש ברוך הוא על ענין השמחה? איך זוכים להתחזק במידת השמחה? מהי עצתו של רבי נחמן מברסלב?


02/06/21 | כ"ב סיון התשפ"א
הרב עפר ארז שליט"א

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

הקדוש ברוך הוא מקפיד על עניין השמחה

אחת המידות החשובות שאנחנו צריכים להתחזק בהם, וכולנו גם רוצים להתחזק, זו מידת השמחה. על ידי שמחה נפתחים הרבה הרבה שערים לאדם. ככל שאדם שמח יותר, ככה הוא פותח לעצמו על ידי השמחה הרבה הצלחות, הרבה השפעות טובות. וכמו שכתוב בתורה: "תַּחַת אֲשֶׁר לֹא עָבַדְתָּ אֶת יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בְּשִׂמְחָה וּבְטוּב לֵבָב" (דברים, כח, מז). פירוש הדבר שהקדוש ברוך הוא מקפיד על העניין של השמחה.

 

איך זוכים להתחזק במידת השמחה?

איך אנחנו זוכים, הלכה למעשה, להתחזק בשמחה? אחת העצות היא לזכור כי כל מצווה וכל פעולה שאנחנו עושים, פועלים ומשמחים את הקדוש ברוך הוא. כדי שנעריך את הדברים הטובים שאנחנו עושים, וזה לא פשוט היום בדור שלנו. יהודי נותן צדקה, מניח תפילין, שומר שבת... כל מעשה טוב, להתבונן במעשה הטוב הזה ולראות: "זכיתי, זכיתי לעשות את הדבר הזה". כשאנחנו מתבוננים בדברים הטובים שאנחנו עושים וזה משמח אותנו, לאט לאט אנחנו בונים בתוכנו את קומת השמחה.

 

מהי עצתו של רבי נחמן מברסלב?

רבי נחמן מברסלב נותן עצה נפלאה מאוד, כל העולם הזה, כל הצרות של העולם הזה, זה הכל זמני, עוד מעט הכל יעבור ואז תהיה שמחה גדולה. אומר רבי נחמן, תשאיל מהשמחה שתהיה לעתיד תבוא ותשתמש בה קצת עכשיו. אחר כך, כשתוכל, אז תחזיר את השמחה. מה הכוונה להשאיל את השמחה? שנזכור שכל מה שעובר עלינו וכל הצער, הכל זמני.אנחנו נגיע לזמן ולמקום שכל העולם יתמלא באור של שמחה, באור של גאולה. כשאנחנו זוכרים את זה ואנחנו מבינים שכל מה שעובר עלינו זה הכל זמני, על ידי זה אנחנו יכולים לחזק את עצמנו עכשיו בשמחה.

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות