בריאות

מדוע מספר הסובלים ממחלות נפש גדול כל כך בעידן הנוכחי?

הכתבה הבאה מבקשת לתת הסבר לבעיה הולכת ומתרחבת בעידן הנוכחי, אחוז הולך וגדל של בני אדם הסובלים ממחלות נפש


16/02/20 | כ"א שבט התש"פ
מחלות נפש

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

אם נתבונן סביבנו ונבחן את האנשים שאנו מכירים ואלו שאנו נתקלים בהם מדי יום ויומו, נוכל להבחין בתופעה הולכת ומתרחבת של בני אדם הסובלים מדיכאונות, חרדות ובעיות נפשיות נוספות. המבוגרים בינינו יכולים לזכור תקופות אחרות בהן תופעות אלו היו חריגות ולא נפוצות כמו היום. הדבר נכון שבעתייים לימי מגיפת הקורונה.

בכתבה זו ננסה לתהות באשר לסיבות בגינן אנשים רבים אשר לא סבלו מעולם מבעיות נפשיות מתעוררים בוקר אחד ומגלים כי הם מתקשים להתמודד עם הדאגות והפחדים בחיי היום יום שלהם. ברוב המקרים קשיים נפשיים אינם מופיעים כרעם ביום בהיר, אלא הם תוצאה של משבר המטלטל את חייו של האדם. נפשו של אדם, כמו גופו, זקוקה לתזונה בריאה וטיפול נכון, וגם בתחום הנפש קיימת רפואה מונעת וככל שנקדים ליישמה כך ניטיב עם הבריאות הנפשית שלנו ושל ילדינו

כדי להתמודד נכון עם משברים וקשיים שונים על האדם להבין מדוע הם מופיעים בחייו ואיך הוא יכול לצמוח מהם. למרבה הצער, חלק מן המענה הטיפולי המוצע כיום לסובלים מקשיים ומחלות נפשיים עומד בסתירה גמורה לתורת ישראל. בעוד שתורתנו הקדושה מעמידה את האדם במרכז הבריאה ומבדלת אותו מכל יצור חי אחר, רבות מן השיטות הטיפוליות בעולם המערבי מקישות על עולמם של בני האדם מבעלי החיים ובהתאם לכך מתאימות לו טיפול כזה או אחר. חשוב כי כל אדם העוסק בבריאות נפשו של האדם יתייחס לנושא בחרדת קודש.

הבסיס לשמירה על הבריאות הנפשית נעוץ בהבנת משמעות החיים וכנגזר מכך, את הסיבות לסבל ואת המשמעות שלו. לצד ההבנה, יש למצוא את הדרכים להימנע ממתח ולחץ נפשי, ואת היכולת "לשים את הדברים בפרופורציה הנכונה", דהיינו להתייחס באופן מאוזן למתרחש סביבנו. אך מעבר לכך, אדם זקוק לסביבה טובה, אנושית וטבעית כאחד. 

רוב המשברים הנפשיים מתרחשים כאשר אדם נתקל בקושי או סבל אשר הוא מאמין כי אין ביכולתו לפתור. ברגעים אלו הוא חווה את העולם כמקום קשה ומפחיד ונפשו עלולה להיסדק ולהוביל אותו לשהות בעולם דמיוני ושלילי המרוחק מאוד מהמציאות עצמה. 

כמו ברפואת הגוף גם ברפואת הנפש קל יותר להימנע ממצב מחלה מאשר להחלים ממנה. אם נלמד להתבונן במציאות חיינו באופן נכון, נוכל להימנע מתחושת המתח המקדימה משבר ולהקל על הסבל שלנו בעת משבר כזה. עלינו להבין את משמעות החיים ומתוך כך לראות את הסיבה לסבל ואת האופן בו ניתן לצמוח ממנו. כשאדם מבין כיצד פועל העולם סביבו, נפשו אינה נשברת כשהיא נתקלת בקשיים.

על פי היהדות, אלוקים הוא אשר מסובב את העולם ואין דבר המתרחש בו ללא הימצאותו. כאשר אדם סובל, מטרת הסבל היא להיטיב עמו ובתוך הקושי טמון גם זרע הטוב. אם אדם מאמין כי מטרת הדברים היא להיטיב עמו ושום דבר אינו מתרחש ללא סיבה, משום שהקדוש ברוך הוא מכוון את הדברים, הרי שהוא מכיר במגבלות טבעו ושכלו האנושי וסומך על הקדוש ברוך הוא שמכוון את הכל. ונכונים הדברים הן באשר לקשיים בנפש, בגוף או ברכוש.

לתפילה על יציאה מדיכאון, חרדות ודכדוך כללי - לחצו כאן.

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות