בריאות

איך אפשר לצאת מעצבות ודיכאון? לפניכם שתי עצות מהמקורות

כשאנחנו נופלים לבור העמוק של העצבות, קשה לנו מאוד לחשוב על משהו אחר באותו זמן נתון. אז מה עושים?


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
בריאות הנפש

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

היות והיהדות רואה בעצבות דבר חמור כשלעצמו, אנו מצווים לעשות כל שביכולתנו כדי לצאת ממנה, ולעבוד את השם בשמחה. איך עושים את זה? לפניכם שתי עצות בדוקות ויעילות במיוחד, מהמקורות הקדושים.

העצה הראשונה: שיחה עם השם - התבודדות
כתוב בתהילים: "תפילה לעני כי יעטוף, ולפני ה' ישפוך שיחו". כולנו נתקלים במהלך החיים במצבים שדוחקים אותנו לפינה, במצבים שבהם הנפש שלנו מרגישה תחושות שליליות כמו מרמור, תסכול ועצבות.
הפסוק הזה בעצם מלמד אותנו שאת כל המצבים ה'דכאוניים' שאנו מתמודדים איתם, ניתן לפתור על ידי שיחה עם הקב"ה. דברו עם ה', ספרו לו מה כואב לכם, ממה אתם מפחדים, מה עושה לכם רע, למה אתם מתגעגעים, מי פגע בכם ומה חסר לכם כדי להיות מאושרים באמת.
הכתובת הראשונה שצריכה להיות לכל יהודי שמתמודד עם צער וקושי שמובילים אותו לעצבות ודכדוך פנימי – היא בורא עולם. הוא זה שברא אותנו, והוא היחידי שיכול להוציא אותנו מאפלה לאורה, מעצבות לשמחת עולם.

העצה השנייה: הודיה
כשאנחנו נופלים לבור העמוק של העצבות, קשה לנו מאוד לחשוב על משהו אחר באותו זמן נתון. כולנו יודעים שחוץ מהצרה הנוכחית שהובילה אותנו להרגיש ככה, יש הרבה דברים חיוביים בחיינו, שאם רק נשקיע בהם התבוננות ומחשבה – מיד נרגיש שלמים ושמחים.
הסיבה שזה לא קורה לנו היא שכשאנחנו בעצבות, המוח שלנו נמלא באנרגיות מתדר שלא מאפשר לנו להסתכל על מה שיש לנו, על מה שכבר הושלם בחיינו. במצב ירוד שכזה, עלינו להכריח את עצמנו להתבונן ולשאול: רגע, נכון שכרגע אני במצוקה כזו וכזו, נכון שחסר לי כך וכך – אבל מה בכל זאת יש בחיי שמסב לי אושר פנימי ושמחה גדולה? העצה היא למנות את הדברים הללו אחד לאחד, ואפילו לכתוב אותם ואז להקריא אותם לפני בורא עולם, ולהודות לו עליהם.
זה לא מובן מאליו שיש לנו חיים. זה לא מובן מאליו שיש לנו משפחה. זה לא מובן מאליו שיש לנו בריאות וזה ממש לא מובן מאליו שאנחנו יכולים להתפלל ולבקש מהקב"ה את מה שעדיין חסר בחיינו.
התודה היא השער שיוביל אותנו לשערים נעולים, והיא הדרך הבדוקה לצאת מעצבות לחירות אמיתית – בלב ונפש.

 

"הפתרון לדיכאון" מפי הרב יגאל כהן שליט"א:

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות